Polska gastronomia rośnie w siłę
Jak zauważa dziennik, polski rynek gastronomiczny w pierwszym półroczu, w porównaniu z końca 2024 r., wzrósł o 1,7 proc. „Ogółem w pierwszych sześciu miesiącach liczba punktów gastronomicznych wzrosła o blisko 2 tys.” – wynika z danych wywiadowni Dun&Bradstreet, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza.
– Czerwiec w 2025 roku zapisuje się w historii polskiej gastronomii jako ten, w którym liczba punktów przekroczyła 100 tys. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun&Bradstreet.
Które sektory zyskują na popularności?
Według gazety, z danych firmy wynika, że najbardziej dynamicznie rośnie sektor ruchomych placówek gastronomicznych, których w pierwszych sześciu miesiącach przybyło nieco ponad 270. „Niemniej dynamicznie rośnie również sektor restauracji tradycyjnych. W porównaniu z końcem 2024 roku to wzrost o blisko 5 proc.” – czytamy.
Polacy zakochani w jedzeniu poza domem
– Polacy nie tylko pokochali jedzenie poza domem, ale także od dłuższego czasu są gotowi próbować nowych rzeczy i kuchni ze świata. Jednocześnie szukając ku temu wielu okazji i miejsc, gdzie można smacznie i inaczej zjeść z food trucka – dodaje Tomasz Starzyk.