"W ciągu ostatnich lat udało nam się 40-krotnie zwiększyć skalę działalności. Cel na kolejną dekadę to przynajmniej 10-krotny wzrost. Mamy ambicję, aby w tym czasie osiągnąć poziom miliona płacących klientów. W ostatnich latach udowodniliśmy, że potrafimy skutecznie łączyć wzrost organiczny z akwizycjami, dlatego po zakończeniu integracji podmiotów, które dołączyły do naszej grupy w ostatnich dwóch latach, zamierzamy rozważyć kolejne przejęcia w perspektywie lat 2024 i 2025" - powiedział Szyszka, cytowany w komunikacie.

"Planujemy uczestniczyć w konsolidacji rynku CPaaS [Communication Platform-as-a-Service] - rozważamy kolejne przejęcia w latach 2024-2025 r., po zakończeniu integracji podmiotów przejętych po IPO" - czytamy też w raporcie kwartalnym.

Dyrektor finansowy Łukasz Szałaśnik zwrócił uwagę, że konwersja EBITDA na wolne przepływy pieniężne wynosi ok. 80%, co pozwala Grupie na regularne zmniejszanie poziomu zadłużenia i akumulowanie środków na wypłatę dywidendy lub potencjalne akwizycje.

W II kw. 2023 r. nastąpiło objęcie kontroli przez Vercom w Appchance Group oraz Center.ai, a także zwiększenie udziału w Appchance Group z 49,05% do 52,06%; Konsolidacja wyników Appchance Group oraz Center.ai ma miejsce od maja 2023 r. Od lipca 2022 r konsolidowane są MailerLite oraz Oxylion, zaznaczono w raporcie.

Reklama

Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service - CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2021 r.

(ISBnews)