Zainteresowanie aparatami ortodontycznymi jest większe niż kiedykolwiek, co potwierdzają również stowarzyszenia i ortodonci zaznaczają media. „Zapotrzebowanie na zabiegi ze względów estetycznych rośnie, szczególnie wśród młodych dorosłych” – podkreśla Szwajcarskie Towarzystwo Stomatologiczne (SSO).

Jak pisze “Blick”, presja w tej kwestii wzrosła pod wpływem mediów społecznościowych. W sieci coraz częściej reklamowane są takie usługi, przypomina Alexander Johner, prezes Szwajcarskiego Towarzystwa Ortodontycznego (SGK).

O dużej popularności można mówić w przypadku tzw. nakładek, czyli aparatów, które są „prawie niewidoczne”, stworzonych za pomocą drukarki 3D.

Reklama

Lepiej zapytać eksperta

Nie brakuje specjalistów, którzy krytykują trend. Ortodonta Jan Danz negatywnie ocenia stosowanie wspomnianych nakładek u młodzieży. „Nie są one zalecane dla młodych osób, ponieważ wykrywają ruch zębów tylko w 50 proc. i często wymaga to szlifowania zębów”.

Przed stosowaniem usług/produktów, które na swoich kanałach zachwalają influencerzy, warto skonsultować pomysł u ortodonty.

Danz przypomina, że kryteria noszenia aparatu ortodontycznego są zróżnicowane. „Leczenie ortodontyczne stosuje się w przypadku bólu, wad wrodzonych, brakujących zębów, aby zapobiec patologiom i wypadkom, poprawić żucie, mówienie lub estetykę" tłumaczy.