Według badania 55 proc. osób z grupy pokolenia Z (urodzonych od 1995 r. do 2004 r.) uważa, że najbardziej identyfikuje się z rodziną i przyjaciółmi. Hobby jest ważne dla 39 proc. Moda i muzyka zdobywają po 30 proc. Z kolei praca osiąga poziom 26 proc. wśród ankietowanych.

Jak wygląda sytuacja w przypadku odpowiedzi milenialsów (urodzonych w latach 1983-1994) w Szwajcarii? Z rodziną i przyjaciółmi najbardziej identyfikuje się 58 proc. Dla 39 proc. istotne jest hobby. Moda liczy się najbardziej dla 21 proc., natomiast muzyka dla 26 proc. Praca zdobywa nieco wyższy wynik (niż w przypadku pokolenia Z). W badaniu 33 proc. milenialsów przyznaje, że sfera zawodowa to istotna część ich życia.

Pokolenie Z i milenialsi w pracy. Pracodawcy muszą zmienić podejście?

Reklama

Wnioski, płynące z badania, „wymagają od pracodawców gruntownego przemyślenia, ponieważ te dwa pokolenia stanowią już połowę wszystkich pracowników w Szwajcarii” – pisze serwis Inside.IT.ch.

W przyszłości niedobór wykwalifikowanych pracowników może się zwiększyć w Szwajcarii.

Świadomość tego, jak młodzi ludzie postrzegają pracę, jest „ważna dla własnego biznesu i społeczeństwa". Istotną rolę odgrywają również inne aspekty (m.in. organizacja pracy, elastyczność, miejsce i godziny pracy) – zaznacza Matthias Thalmann z Deloitte Schweiz, komentując wyniki badania.

W pracy nad „Swiss Gen Z and Millennial Survey 2023” Deloitte Schweiz wzięło udział 1000 ankietowanych z grupy milenialsów i 700 osób z pokolenia Z. Analizę przeprowadzono w marcu 2023 r.