Na początku kwietnia br. urząd miasta Amsterdamu rozpoczął kampanię na rynku brytyjskim, zniechęcającą do przyjazdu turystów szukających seksu, narkotyków i alkoholu.

Kampania jest skierowana do Brytyjczyków w wieku od 18 do 35 lat

"Chcemy zmiękczać wizerunek Amsterdamu jako miejsca, w którym można się wyluzować" – przekonywał stołeczny radny Sofyan Mbarki.

Reklama

Kampania „Stay away” (trzymaj się z daleka) skierowana była do Brytyjczyków w wieku od 18 do 35 lat. Władze miasta narzekają, iż od lat centrum stolicy Holandii jest opanowane, szczególnie w weekendy, przez pijanych turystów i amatorów narkotyków.

Jak zapowiadają władze Amsterdamu, wkrótce rozpocznie się akcja, mająca zniechęcać rodzimych imprezowiczów do przyjazdu do tego miasta.

„Celem jest dotarcie do szczególnie uciążliwych gości. Sposób, w jaki to nastąpi, jest wciąż opracowywany” – czytamy w komunikacie urzędu miasta. Akcja ma się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Z Amsterdamu Andrzej Pawluszek