Empik.com uruchomi nową odsłonę serwisu w marcu, stawia na omnichannel



Warszawa, 22.02.2017 (ISBnews) - Empik.com uruchomi w marcu nową odsłonę swojej platformy internetowej, poinformował dyrektor Empik Ecommerce Szymon Bujalski. Stawia m.in. na maksymalizację efektów dzięki omnichannel z siecią Empik i liczy na wyraźne przyspieszenie dynamiki odwiedzin i wskaźnika konwersji serwisu.

"Nowa strona to początek zmian, jakie realizujemy w ramach działań zmierzających do wdrożenia pełnego omnichannel. Mamy w ofercie kilkaset tysięcy produktów, ale wprowadzamy kolejne nowe kategorie. W efekcie w nowym portalu postawiliśmy szczególnie na zmiany mające m.in. na celu ułatwienie zarządzania kategoriami i cross-selling. Celem nowej strony jest znaczna poprawa konwersji odwiedzin (o min. 20% r/r w ujęciu like-for-like z 3,42% za ub.r.) i większa dynamika ruchu niż w ub.r. kiedy wzrost wyniósł 12% r/r i przekroczył łącznie 100 mln odwiedzin" - powiedział Bujalski podczas prezentacji wersji beta nowej strony.

"W ramach zmian wprowadzamy spójną wizualizację naszych kanałów online i offline. W kolejnych miesiącach pojawią się kolejne nowe rozwiązania w ramach omnichannel. Mocniej postawimy np. na usługę click&collect (kliknij i odbierz), która będzie sukcesywnie wprowadzana na cały kraj. Kolejne projekty mają 'drastycznie' zwiększyć ofertę serwisu" - dodał szef platformy.

Według słów Bujalskiego ,wersja mobilna serwisu ruszy kilka tygodni później niż wersja PC. Rozważana jest ponadto w tym roku usługa dostawy tego samego dnia, realizowana z partnerem - w pierwszym etapie w wybranych miastach.

Jak podali przedstawiciele Empik.com, w 2016 r. średniomiesięcznie strona miała ok. 8,5 mln odwiedzin, w tym w grudniu wynik sięgnął 14 mln. W ub.r. serwis odnotował 4 mln wysłanych paczek. Według słów przedstawicieli Empik, współczynnik konwersji strony rósł ponad 10% w ub.r. (w tym o 20% r/r w samym grudniu).

W 44% transakcji użyto urządzenia mobilnego, a w 56% rozpoczęcie zakupu zaczęło się od mobile. Jednocześnie, jak podkreślono, 84% transakcji multi-device kończy się na PC. Empik ma 200 tys. pobrań aplikacji mobilnej i 4% ruchu w Empik.com jest generowane przez aplikację. Tymczasem 20% posiadaczy smartfonów kupuje przez aplikację. Jak wskazano, aż 80% użytkowników aplikacji to członkowie programu lojalnościowego serwisu.

Bujalski zaznaczył, że prace deweloperskie nad nowym serwisem były realizowane wewnętrznie. Spółka współpracuje za to z amerykańską firmą w zakresie analizy bigdata.

Empik Media & Fashion jest spółką holdingową wchodzącą w skład Grupy EMF, która działa w szczególności na rynku dystrybucji książek i multimediów m.in. za pośrednictwem salonów Empik oraz sklepu internetowego empik.com.

(ISBnews)