Zysk operacyjny wyniósł 45 mln zł wobec 12,1 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody operacyjne sięgnęły 175,4 mln zł w 2016 r. wobec 159,7 mln zł rok wcześniej, w tym przychody z najmu wyniosły 153,5 mln zł wobec 127,4 mln zł rok wcześniej.

"Chciałbym podkreślić, iż pod wieloma względami 2016 rok był niezwykle udany i stanowi bardzo dobry początek dla roku bieżącego. W tym czasie pokazaliśmy, że potrafimy wiele osiągnąć - poprawiliśmy efektywność ekonomiczną oraz wyniki finansowe m.in. poprzez wzrost przychodów z najmu o 20,5% w porównaniu do roku poprzedniego, wzrost skorygowanej EBITDA o 55,7% oraz redukcję kosztów administracyjnych do poziomu 31,1 mln zł, co stanowi spadek o 19,0% w porównaniu do 2015 roku" - napisał prezes Maciej Jankiewicz w liście do akcjonariuszy.

"Poprawa wyników finansowych cieszy nas tym bardziej, iż 2016 rok był trudnym rokiem dla branży nieruchomości komercyjnych, zwłaszcza biorąc pod uwagę utrzymującą się na rynku nadpodaż oraz dużą presję na czynsze najmu. Efekt naszych działań znajduje również odzwierciedlenie w malejącym poziomie pustostanów, który dla nieruchomości pozostających w portfelu zmniejszyliśmy o ponad 20% w porównaniu do 2015 roku. Wykonaliśmy ciężką pracę, by poprawić wskaźnik - zintensyfikowaliśmy działania sprzedażowe i usprawniliśmy proces pozyskiwania najemców" - napisał także Jankiewicz.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2016 r. wyniósł 16,5 mln zł wobec 48,5 mln zł zysku rok wcześniej.

"W bieżącym roku będziemy intensyfikowali program inwestycyjny - zarówno na rynku nieruchomości komercyjnych, jak i na rynku projektów mieszkaniowych. W naszych działaniach będziemy skupiali się przede wszystkim na segmencie biurowym oraz mieszkaniowym" - czytamy także.

"W celu wzrostu wartości marki oraz zwiększenia jej rozpoznawalności i uznania na rynku nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych na początku 2017 roku dokonaliśmy rebrandigu i wprowadziliśmy nową identyfikację wizualną oraz nowe logo - ciekawe, przejrzyste i wyraziste. Chcemy, żeby nasza marka stała się synonimem dobrego gospodarowania i uznawana była za solidnego wykonawcę o dobrej pozycji rynkowej oraz dużych możliwościach. Ukończyliśmy również prace nad nową strategią spółki na lata 2017-2023, która po zatwierdzeniu przez radę nadzorczą zostanie wkrótce opublikowana" - dodał prezes.

PHN jest spółką holdingową do której należą m.in. Warszawski Holding Nieruchomości, Intraco, Budexpo, Dalmor, Agroman i Wrocławskie Centrum Prasowe. PHN zadebiutował na warszawskiej giełdzie w lutym 2013 r.

(ISBnews)