"Był to dla nas kolejny rok, w którym musieliśmy działać w bardzo wymagającym otoczeniu biznesowym. Dużym wyzwaniem była sytuacja na rynku walutowym. Działamy również w bardzo konkurencyjnym otoczeniu, które wymaga od nas bardzo aktywnych działań w sferze zarządzania biznesem. Jesteśmy więc bardzo zadowoleni z wyników finansowych, które zanotowała nasza grupa w 2016 r. W minionym roku bardzo konsekwentnie realizowaliśmy naszą strategię. Uważnie kontrolowaliśmy koszty, nadal optymalizowaliśmy koszty produkcji, jak również naszą sieć sprzedaży. Osiągnięte wyniki operacyjne są zgodne z naszymi założeniami i celami" - napisał prezes Marek Dworczak w liście do akcjonariuszy. 

Zysk operacyjny wyniósł 18,73 mln zł w 2016 r. wobec 17,91 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 203,68 mln zł w 2016 r. wobec 179,45 mln zł rok wcześniej.

„Wzrost to efekt rozbudowy sieci sprzedaży i naszej ekspansji w internecie, ale przede wszystkim tego, że nasze kolekcje są świetnie przyjmowane zarówno przez rodziców, jak i dzieci. Dzięki temu marka Coccodrillo jest coraz mocniejsza" - powiedział wiceprezes Tomasz Przybyła, cytowany w komunikacie. 

W 2016 r. przychody wygenerowane przez polski e-commerce były o 63% wyższe niż roku poprzednim. Sklep internetowy ma już również wersje dla klientów z Czech, Słowacji, Niemiec i Austrii, a w tym roku mogą do niego dołączyć kolejne – w tym dla Rumunii i Ukrainy.

Równocześnie sieć sklepów urosła do 487 punktów handlowych wobec 447 placówek na koniec 2015 r. 

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2016 r. wyniósł 12,23 mln zł wobec 8,17 mln zł zysku rok wcześniej.

Spółka podała w komunikacie, że poprawa wyniku to efekt wyższych przychodów ze sprzedaży, które wzrosły o blisko 13%, ale też zwiększenia przychodów finansowych, które wyniosły 6,54 mln zł wobec 2,25 mln zł przed rokiem.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 r.

(ISBnews)