LPP: Nowe sklepy i przebudowa istniejących pochłoną 1,5 mld zł do 2020 r.



Kraków, 15.11.2017 (ISBnews) - LPP nadal zakłada, że wydatki związane z siecią wyniosą 1,5 mld zł do 2020 r. Na kwotę tą składają się zarówno nowe inwestycje jak i koszty związane m.in. z przebudową istniejących placówek, poinformował ISBnews wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.

"Podtrzymujemy kwotę 1,5 mld zł, którą zamierzamy przeznaczyć do 2020 r. na wydatki, na które składają się inwestycje oraz koszty związane na przykład z przebudową obecnych sklepów naszej sieci" - powiedział ISBnews Lutkiewicz w kuluarach Open Eyes Economy Summit 2 w Krakowie.

Dodał, że pierwszy sklep w Londynie przynosi pierwsze pozytywne efekty nie tylko pod względem sprzedażowym.

"O ile wcześniej zachodni projektanci nie chcieli za bardzo z nami rozmawiać, tak teraz po otwarciu naszego flagowego sklepy mamy już pozytywne sygnały od nich, a także ze strony operatorów centrów handlowych" - wskazał wiceprezes.

Według niego, otwarcie w ubiegłym miesiącu centrum magazynowego pod e-commerce w Rosji również przynosi pozytywne efekty.

"Pomimo braku większego wsparcia marketingowego zanotowaliśmy bardzo dobrą sprzedaż. W najbliższym czasie planujemy niewielką kampanię reklamową wspierającą nasz e-commerce w Rosji" - dodał.

Wiceprezes podkreślił, że bez zmian pozostaje również plan otwarcia centrów magazynowych pod e-commerce w kolejnych krajach.

"Jeden powstanie w Wielkiej Brytanii, a drugi prawdopodobnie w Rumunii, który będzie wspierał sprzedaż na kraje zlokalizowane w południowej Europie" - powiedział Lutkiewicz.

Według niego, te centra magazynowe e-commerce podobnie jak w Strykowie będą zarządzane przez zewnętrznego operatora.

"W przypadku Polski docelowo zamierzamy zachować taki podział, że 4 marki są obsługiwane przez operatora w Strykowie, a 1 marka - Cropp - pozostanie w Pruszczu Gdańskim" - podsumował wiceprezes.

W październiku spółka podała, że do końca 2020 r. firma zamierza wydać na rozwój sieci sprzedaży w Polsce i za granicą 1,5 mld zł.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.

Marek Knitter

(ISBnews)