Bytom miał 1,08 mln zł straty netto, 0,98 mln zł straty EBIT w I kw. 2018 r.



Warszawa, 01.06.2018 (ISBnews) - Bytom odnotował 1,08 mln zł skonsolidowanej straty netto w I kw. 2018 r. wobec 1,35 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 0,98 mln zł wobec 2,07 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 40,89 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 35,17 mln zł rok wcześniej.

"Na dzień 31 marca 2018 r. grupa Bytom posiadała 116 sklepów pod marką Bytom o powierzchni 14 406 m2, natomiast na dzień 31 marca 2017 r. było to 109 sklepów o powierzchni 12 341 m2. W okresie I kw. 2018 r. powierzchnia posiadanej sieci handlowej nie zmieniła się istotnie w stosunku do 31.12.2017 r., kiedy to wynosiła ona 14.370 m2. Otwarcia nowych lokalizacji oraz powiększenia istniejących sklepów planowane są w kolejnych kwartałach 2018 r." - czytamy w raporcie.

Bytom podtrzymał, iż nadal chce zwiększyć posiadaną sieć sprzedaży.

"Celem (najpóźniej) na koniec 2019 roku jest posiadanie sieci detalicznej o łącznej powierzchni minimum 17 tys. m2. Zwiększenie sieci będzie się odbywało poprzez otwarcia nowych sklepów o średniej powierzchni 130- 160 m2, jak i powiększanie sklepów istniejących, o niskim metrażu, które to wykazują się wysoką efektywnością sprzedaży i rentownością. Powiększanie sklepów jest kontynuowane, co potwierdza średni metraż sklepu na koniec marca, 124 m2, który wzrósł r/r o 10% (na koniec marca 2017 r. wynosił 113 m2)" - czytamy dalej.

Według spółki, wzrost sprzedaży detalicznej to efekt zwiększenia posiadanej sieci. Pod względem sprzedaży w zł/m2 sieci handlowej w ciągu 3 miesięcy 2018 roku nastąpiła stabilizacja: za 3 miesiące 2018 r. średnia miesięczna sprzedaż z m2 wyniosła 876 zł/m2, co jest takim samym wynikiem, jak w I kwartale 2017 roku.

"Bardzo istotna jest poprawa marży detalicznej brutto jaka nastąpiła w I kwartale 2018 roku. W raportowanym okresie średnia marża na sprzedaży detalicznej poprawiona została o 2 pkt proc. (z 48,8% do 50,8%), co przełożyło się na wzrost marży w zł/m2 w stosunku do 2017 roku. Poprawa marży to efekt lepszego i efektywniejszego zarządzania ceną, które to Grupa konsekwentnie kontynuuje od ostatniego kwartału 2017 roku" - podano także.

W raportowanym okresie 2018 roku odnotowano kilkadziesiąt procent wzrostu sprzedaży z kanału internetowego z poziomu 2,1 mln zł do 3,8 mln zł, co potwierdza, że ma on coraz większe znaczenie dla sprzedaży. Udział przychodów z tego kanału w przychodach ze sprzedaży detalicznej wzrósł i kształtuje się na poziomie 10%.

"Celem na ten rok jest jego 8% udział w przychodach detalicznych, co wydaje się realne bazując na dynamice wzrostu przychodów w I kwartale 2018 r. Istotne wzrosty w tym kanale to efekt zmian wprowadzonych w zeszłym roku w zakresie strony internetowej e-sklepu, obsługi logistycznej i efektywniejszego zarządzania tym kanałem" - czytamy także.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2018 r. wyniosła 1,5 mln zł wobec 1,83 mln zł straty rok wcześniej.

Bytom prowadzi sprzedaż detaliczną w sieci własnych sklepów pod Marką Bytom na terenie Polski oraz sprzedaż hurtową pod marką Intermoda. Firma rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku, a od 1995 roku jest notowana na GPW.

(ISBnews)