Wojewoda małopolski Jerzy Miller wydał pozwolenie na budowę autostrady A4 pomiędzy Szarowem a Tarnowem w Małopolsce - poinformowała w piątek rzeczniczka wojewody Małgorzata Woźniak.

Wojewoda wydał w sumie trzy decyzje o pozwoleniu na budowę dla odcinków o łącznej długości 57 km: Szarów - Brzesko, Brzesko - Wierzchosławice i Wierzchosławice - Krzyż k. Tarnowa. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Nowy odcinek autostrady o długości projektowany jest jako dwujezdniowa droga najwyższej klasy A. Każda z dwóch jezdni będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pas awaryjny (3 m) oraz pobocze gruntowe (1,25 m). Ponadto przewidziano rezerwę terenu dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej jezdni.

Autostrada A4 pomiędzy Szarowem a Tarnowem ma zostać oddana do użytku w drugiej połowie 2011 roku.

Inwestycja została podzielona na trzy odcinki, z których każdy będzie objęty osobnym kontraktem: odcinek Szarów - Brzesko (23,1 km) obejmuje dwa węzły: w Brzesku i Bochni, dwa miejsca obsługi podróżnych (Kłaj, Stanisławice) oraz 29 mostów i wiaduktów, w tym most na Rabie; odcinek Brzesko - Wierzchosławice (20,8 km) obejmuje węzeł Wierzchosławice, dwa miejsca obsługi podróżnych (Mokrzyska, Bagno) oraz 25 mostów i wiaduktów, w tym na rzekach: Ulga, Kisielina i Uszwica; odcinek Wierzchosławice - Krzyż (12,93 km) obejmuje węzeł Krzyż, dwa miejsca obsługi podróżnych (Rudka, Komorów), 12 mostów i wiaduktów, w tym most na Dunajcu.

Krakowski oddział GDDKiA ogłosił już przetarg na budowę autostrady. Zgodnie z oczekiwaniami inwestora, roboty budowlane mają się rozpocząć jeszcze w tym roku. Na wybudowanie autostrady wykonawcy będą mieli dwa lata od momentu podpisania umowy. Od kwietnia 2007 roku trwa budowa pierwszego 20-kilometrowego odcinka autostrady A4 Kraków - Tarnów pomiędzy Krakowem a Szarowem. Ma on zostać oddany do użytku w drugiej połowie tego roku.

Reklama

Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie częścią biegnącej z Europy zachodniej na Ukrainę autostrady A4, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej.

Najnowsze informacje z branży w serwisie Forsal.pl