Na ostatniej konferencji Apple zaprezentował iPad Mini – mniejszą wersję swojego flagowego tabletu. Ogłoszono również, że zostanie wprowadzona nowa 4. generacja klasycznych iPadów.

>>> ZOBACZ ZDJĘCIA NAJNOWSZEGO iPADA MINI

Nowy iPad Mini ma ekran o przekątnej 7,9 cala. Wyraźnie mniejszy od 9,7-calowego ekranu standardowego iPada, ale liczba pikseli na ekranie jest taka sama. Tablet jest na tyle mały, że, jak zaprezentowano na konferencji, można trzymać go w jednym ręku.

iPad Mini jest wyposażony w aparat 5 megapikseli, można nim nagrywać wideo w jakości 1080 HD. Bateria pozwala na 10 godzin pracy. Na konferencji przekonywano, że urządzenie jest znacznie lepsze od konkurencyjnych produktów opartych o system Android Google’a. Wykonany z aluminium iPad Mini jest lżejszy i cieńszy od konkurencji i posiada zarazem większy ekran.

Reklama

Cena nowego iPada Mini zaczyna się od 329 USD. To więcej od rynkowych oczekiwań. Analitycy Barclays PLc spodziewali się, że cena iPada Mini może wynieść nawet 249 USD.

Wprowadzenie urządzenia o mniejszym ekranie to odwrót od wcześniejszych przekonań Apple. Steve Jobs przekonywał był przekonany, że klienci nie polubią mniejszej powierzchni ekranu. „Ten rozmiar, w naszej opinii, jest zbyt mały by tworzyć dobre aplikacje na tablety” – mówił Jobs w 2010 r. na temat 7-calowych ekranów. Na dzisiejszej konferencji przekonywano, że rozmiar ten jest wystarczający.

Apple – władca tabletów

Tim Cook powiedział na dzisiejszej konferencji, że dwa tygodnie temu Apple sprzedał 100-milionowy egzemplarz iPada. To sukces bez precedensu, bo chodzi o zupełnie nową kategorię produktu. Tworząc iPada Apple stworzył zarazem rynek tabletów. Klienci życzliwie przyjęli produkt łączący w sobie zalety komputer osobistego i przenośnego telefonu.

Niemal trzy lata po wprowadzeniu na rynek pierwszego iPada Apple kontroluje 70 proc. rynku tabletów – pisze Bloomberg. Żaden z jego konkurentów nie osiągnął na tym polu dwucyfrowego wyniku.

„Istnieją dwa rynki tabletów: iPad i wszystko inne” – komentuje Carl Howe, analityk z Yankee Group. „Wejście na rynek jest trudne dla każdego kto nie jest Applem”.

Mniejsza i tańsza wersja iPada to pomysł, by odebrać konkurentom resztki złudzeń.

>>> Zobacz, co jeszcze pokazał Apple na konferencji: Oto są - najlżejszy MacBook i najcieńszy iMac

Rok innowacji

Tim Cook na konferencji podsumował również tegoroczne osiągnięcia Apple. Przypomniał, że w tym roku obiecywano innowacje, które tylko Apple jest w stanie dostarczyć. Stwierdził, że jego firma dotrzymała obietnicy.

„Wprowadziliśmy dwa nowe iPody – zmienionego Nano i iPod Touch, niewiarygodnego nowego iPhone’a, odświeżoną całą linię notebooków, opracowanie na nowo probooków, ogłoszonego dziś niewiarygodnie cienkiego i wspaniałego iMaca, trzecią i dziś czwartą generację iPadów. No i dodaliśmy iPada Mini” – powiedział Tim Cook.