W przypadku obiektów w Rabce i Lęborku przebudowane zostaną również place przydworcowe. Natomiast w Inowrocławiu, Olsztynie i Toruniu zamówienie obejmuje także opracowanie dokumentacji projektowej. Istotnym elementem wszystkich zamówień jest zapewnienie ciągłości funkcjonowania dworców w trakcie modernizacji. Będzie to się wiązało z uruchomieiem dworców tymczasowych w ciągu 30 dni od rozpoczęcia robót.
Największym obiektem jest dworzec w Inowrocławiu o powierzchni użytkowej prawie 2400 m2, najmniejszym budynek dworca Olsztyn Zachodni (ok. 300 m2). Wszystkie dworce oprócz Olsztyna Zachodniego objęte są ochroną konserwatorską.
>>> Czytaj też: Dworce PKP: zrujnowane budy i błyszczące puste hale
Wszystkie procedury przetargowe mają charakter otwarty, a jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest najniższa cena. Terminy składania ofert wyznaczono na 5 marca (Inowrocław, Olsztyn, Toruń) i 8 marca (pozostałe) 2013.
Prace modernizacyjne na dworcach mają trwać do II połowy 2014 roku.