Ruch niemal zakończył restrukturyzację i chce skupić się na wprowadzaniu nowych usług do oferty i poprawie sprzedaży.

Według "Pulsu Biznesu", fundamentem w nowym modelu ma być usługa "Paczka w Ruchu", która ruszyła w 2009 r., ale przez lata nie stała się popularna. Dziś głównym partnerem Ruchu w tej działalności jest e-księgarnia Merlin.pl należąca do giełdowej Czerwonej Torebki. Przesyłki w kioskach można tylko odbierać, ale spółka pracuje także nad możliwością nadawania ich w tych miejscach.

"Logistyka jest już na miejscu, teraz możemy tanio dodawać kolejne klocki i na wysokich marżach rozkręcać m.in. usługi dla handlu internetowego, przekształcając kioski z punktów sprzedaży detalicznej w minipunkty pocztowe" - powiedział "PB" Dariusz Stolarczyk, odpowiedzialny w zarządzie Ruchu za sprawy operacyjne.

Ruch ma 2,5 tys. własnych kiosków i 20 tys. punktów, do których codziennie dowozi prasę z 15 centrów logistycznych. Z gazetami mają coraz częściej jeździć paczki.

Akcje Ruchu zadebiutowały na warszawskiej giełdzie w 2006 r., ale w 2010 r. Ministerstwo Skarbu Państwa (MSP) sprzedało większościowy pakiet akcji dystrybutora prasy spółce Lurena Investments B.V., która następnie ogłosiła wezwanie na 100% akcji Ruchu i wycofała go z obrotu publicznego.

Reklama