"W wyniku dokonanej przez zarząd analizy dotychczasowych działań sprzedażowo-dystrybucyjnych realizowanych przez spółkę oraz jej spółkę zależną Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja Spółka z o.o., w odniesieniu do klientów detalu tradycyjnego i gastronomii oraz mając na uwadze dynamiczne zmiany zachodzące na polskim rynku piwa, zarząd Grupy Żywiec S.A. uznał, że optymalnym rozwiązaniem, pozwalającym na bardziej efektywną i konkurencyjną współpracę z w/w klientami będzie utworzenie przez Spółkę oddzielnego podmiotu dedykowanego do bezpośredniej obsługi sprzedażowo-dystrybucyjnej klientów detalu tradycyjnego i gastronomii" - czytamy w komunikacie.

Rada nadzorcza spółki wyraziła pozytywną opinię w odniesieniu do proponowanych przez zarząd działań, podano także.

Spółka poinformowała, że zgodnie ze zobowiązaniami wobec wspólnej reprezentacji związków zawodowych, przed podjęciem jakichkolwiek działań wymagających konsultacji zarząd przeprowadzi odpowiednie postępowanie konsultacyjne.

"Będzie ono uwzględniało potencjalną zmianę pracodawcy dla około 1 500 pracowników z dotychczasowej spółki zależnej Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja Spółka z o.o. na nową spółkę, której podstawowym przedmiotem działalności będzie bezpośrednia sprzedaż i dystrybucja produktów Grupy Żywiec S.A. do klientów detalu tradycyjnego i gastronomii" – czytamy także.

Reklama

Grupa Żywiec posiada browary w Żywcu, Leżajsku, Warce, Elblągu i Cieszynie. Jej głównymi akcjonariuszami są Brau Union AG posiadający 65,16% akcji oraz Harbin B.V. z 33,01% akcji. Pozostali kontrolują 1,83% udziałów w spółce.

>>> Czytaj też: Grupa Żywiec przejmie prawa do marek piw za 1,99 mld zł