Odcinki stanowią część połączenia między Krakowem a Zakopanem, tzw. Zakopianki.

Pierwszy odcinek ma ok. 7,6 km długości, drugi 3,1 km (w tym 2,1 km tunelu), a trzeci 5,2 km.

"Inżynierowie, by dostosować się do warunków terenowych, aż połowę trasy głównej, czyli 8 km zaprojektowali po wiaduktach, estakadach i mostach oraz w tunelu. Dwukomorowy tunel o długości 2,058 km pod Małym Luboniem, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą z wyposażeniem drążony będzie w niejednorodnych skałach fliszu karpackiego, poprzecinanych uskokami. W najwyższym punkcie od dna tunelu do wierzchołka góry będzie 107 m" - głosi komunikat.

Oprócz tunelu zaprojektowano 38 obiektów mostowych, w tym 10 mostów na ciekach wodnych, pozostałe to wiadukty i łącznice. Powstaną też dwa węzły drogowe: "Skomielna" i "Zabornia", trzy miejsca obsługi podróżnych (MOP) w Lubniu, Krzeczowie i Zbójeckiej Górze oraz 25 km dróg dojazdowych obsługujących przyległe tereny. Najdłuższy wiadukt będzie miał około 992 metry długości, podano również.

Reklama

Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty będą - dla odcinków Lubień - Naprawa i Skomielna Biała - Chabówka - cena (waga 90%), termin realizacji (5%) oraz okres gwarancji jakoś›ci (5 proc.) a dla odcinka Naprawa - Skomielna Biała (z tunelem) - cena (90 proc.) i termin realizacji (10 proc.).

Na odcinki drogowe oferty mogą być składane do 12 lutego 2015 r., natomiast na odcinek tunelowy do 19 lutego 2015 r.

>>> Czytaj też: Koniec korków na Zakopiance? GDDKiA ogłosiła przetarg na najdłuższy tunel w Polsce