Droga ekspresowa S3 położona jest w uzupełniającym korytarzu TINA łączącym wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi.

Oferty konsorcjum firm Eurovia i Warbud oraz występującej samodzielnie Mota-Engil, warte odpowiednio 295,58 mln zł brutto i 322,88 mln zł brutto, zostały uznane za najkorzystniejsze w postępowaniu przetargowym na dwa zadania w ramach budowy drogi ekspresowej S3 w województwie dolnośląskim (odcinki Legnica-Jawor i Jawor-Bolków), podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Wcześniej GDDKiA informowała, że podmioty te złożyły najtańsze oferty. W obu zadaniach oferenci zaproponowali jednakowe pozacenowe warunki wykonania prac - 30-miesięczny termin oraz 10 lat gwarancji.

Inwestycja została podzielona na dwa odcinki: budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Legnica II (bez węzła) do węzła Jawor II (z węzłem) - od km 2+420,00 do km 22+150,00 oraz od węzła Jawor II (bez węzła) do węzła Bolków (z węzłem) - od km 22+150,00 do km 38+255,00.

W ramach inwestycji planowana jest budowa dwujezdniowej drogi o pełnych parametrach trasy ekspresowej, a także m.in.: budowa 4 węzłów drogowych: "Jawor" (połączenie S3 z droga krajową nr 3) , "Jawor II" (połączenie S-3 z droga wojewódzką nr 374), "Paszowice" (połączenie S-3 z droga krajową nr 3) i "Bolków" (połączenie S-3 z droga krajową nr 5), budowa 25 obiektów inżynierskich w tym wiaduktów i mostów w ciągu drogi ekspresowej oraz w ciągu przebudowywanych dróg poprzecznych, budowa miejsc obsługi podróżnych "Jawor" (po obu stronach S3), budowa elementów organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz urządzeń ochrony środowiska.

Reklama

Droga ekspresowa S3 położona jest w uzupełniającym korytarzu TINA łączącym wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp., Zielonej Góry i Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica).