Sprzedaż spółki Gino Rossi (łącznie detaliczna i hurtowa) wyniosła 12,6 mln zł w styczniu i była o 0,5% niższa niż rok wcześniej.

Sprzedaż spółki Simple, realizowana wyłącznie w salonach własnych i do salonów franczyzowych, wyniosła 7,7 mln zł, co oznacza wzrost  3,9% w skali roku.

Marża na sprzedaży detalicznej realizowana w salonach własnych (pełnocenowych i outletowych), prowadzonych w formacie franczyzy zarządzanej i sklepie internetowym w Gino Rossi wzrosła o 4,3 pkt proc. w skali roku do 42,1% w styczniu, zaś marża w spółce Simple zwiększyła się o 5,3 pkt proc. licząc rok do roku do 54,8% w ub. miesiącu.

"Dotrzymujemy danego słowa - już w wynikach sprzedażowych stycznia widoczna jest zapowiadana przez nas poprawa marż. Cieszy nas to tym bardziej, że od razu jest ona wyraźna, bo o 4,1 i 5,3 p. proc. odpowiednio w Gino Rossi i Simple CP. To suma kilku czynników. Po pierwsze, widoczne są już pozytywne efekty działań, jakie wdrożyliśmy w celu poprawy marży wyjściowej (tzw. intake - przed rabatami) – m.in. zwiększyliśmy efektywność produkcji i obniżyliśmy jednostkowy koszt wytworzenia" - powiedział prezes Gino Rossi Tomasz Malicki, cytowany w komunikacie.

Nastraja nas to optymistycznie w kontekście celu, jaki sobie postawiliśmy, czyli dojścia do poziomu ok. 69-70 proc. marży wyjściowej w Gino Rossi i 77-78 proc. w Simple, dodał.

Prezes podkreślił, że na poprawę marż pozytywnie wpłynęła także optymalizacja zarządzania zapasami, a dzięki uzyskaniu odpowiedniego poziomu rotacji  spółka uniknęła konieczności wprowadzania dodatkowych przecen.

"Widzimy też pozytywny wpływ na nasze marże postępującej dywersyfikacji kanałów sprzedaży" - powiedział prezes Gino Rossi.

Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r.