CDRL otworzy 47 sklepów w br., łącznie wyda na inwestycje 12,8 mln zł



Warszawa, 06.04.2016 (ISBnews) - CDRL planuje w tym roku otworzyć 47 sklepów Coccodrillo, w tym 15 w Polsce, 12 w Europie oraz 7 poza UE, a łącznie na inwestycje wyda 12,8 mln zł, poinformowali przedstawiciele spółki.

"Na koniec 2016 r. powinniśmy mieć blisko 500 placówek, z czego połowa z nich działać będzie na polskim rynku. Tym samym osiągniemy zakładany poziom rozwoju sieci na terenie naszego kraju i od 2017 r. skoncentrujemy się na reotwarciach, dotychczasowe placówki zyskają nowe, atrakcyjniejsze lokalizacje. W tym roku uruchomimy także 12 sklepów sezonowych, działających w miejscowościach turystycznych w miesiącach maj-wrzesień" - powiedział wiceprezes CDRL Tomasz Przybyła podczas spotkania z dziennikarzami.

Otwarcia nowych sklepów przewidziano w Europie Środkowo-Wschodniej, a także poza UE. W Europie Zachodniej rozwój spółki odbywać się będzie poprzez sklepy internetowe.

Na ten rok zaplanowano remont 15 sklepów własnych, na który spółka wyda 1,5 mln zł. Nowe otwarcia kosztować będą 1,2 mln zł, a wraz z wyposażeniem 4 mln zł.

"Do połowy kwietnia powinniśmy sfinalizować transakcję zakupu działki o powierzchni 1,3 h zlokalizowanej w Kościanie, w sąsiedztwie naszego magazynu. Wartość inwestycji to 1,8 mln zł" - dodał prezes CDRL Marek Dworczak.

Kolejną tegoroczną inwestycją spółki jest dobudowa o powierzchni 4 tys. m2 do istniejącego magazynu (nie licząc planowanej w nim antresoli), która znacząco przyczyni się do zwiększenia metrów kwadratowych hali w miejscowości Kościana. W 2016 r. CDRL wyda na tę budowę 6 mln zł, a w 2017 r. na wyposażenie 8-9 mln zł. Uruchomienie nowego magazynu zaplanowano na II kw. przyszłego roku.

Łącznie na inwestycje spółka wyda w 2016 r. 12,8 mln zł.

"W I kw. uruchomiliśmy czeski sklep internetowy, a za dwa tygodnie ruszamy z austriackim i niemieckim. W II kw. rozpocznie działalność sklep ukraiński w języku rosyjskim oraz słowacki, w języku słowackim. W tym roku planujemy uruchomienie programu lojalnościowego, a także przeniesienie składu celnego z Poznania do Kościana" - dodał Przybyła.

Stacjonarne sklepy Coccodrillo oferują 2,5-3 tys. pozycji asortymentowych na średniej powierzchni 70 m2, internetowe 16-18 tys.

Rok 2015 sieć zamknęła liczbą 447 placówek, na koniec 2016 powinno funkcjonować 494, w tym w Polsce 152 franczyzowe (o 7 więcej), 96 własnych (8 więcej), w Europie - franczyzowych 60 (8 nowych otwarć), shop in shop 78 (3 otwarcia) i 2 własne (1 otwarcie), poza UE 45 monobrandowych (13 nowych sklepów) i 61 shop in shop (7 otwarć).

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 r.

(ISBnews)