"Trwa migracja do nowego magazynu. Mamy dwa magazyny i przeprowadzkę możemy realizować, minimalizując ryzyko operacyjne. Obecnie 70% operacji jest już przeniesiona do Magnic. Do 15 czerwca będzie to już 100%. Z kolei stary magazyn zostanie wykorzystany do rozpoczęcia usług logistycznych" - powiedział Ochędzan podczas konferencji wynikowej.
Zaznaczył, że AB SA systematycznie umacnia pozycję lidera rynku dystrybucji IT w regionie Środkowej Europy. "Mamy stabilne wyniki nawet na spadającym rynku i stanowi to asumpt do wzrostu w kolejnych okresach na modelu biznesowym opartym o najszerszą stałą ofertę produktową. Pracujemy nad nowymi kontraktami i nowymi kategoriami produktowymi" - wskazał członek zarządu.
Grupa liczy na rozwój na spodziewanej fali wzrostu znaczenia e-commerce. Jak podał Ochędzan, obecnie jego wartość w Polsce to ok. 32 mld zł. Według jego słów, potencjalne osiągnięcie średniej unijnej udziału w całym rynku handlu dałoby ponad 80 mld zł wartości krajowego handlu elektronicznego.
"Mamy szeroką ofertę, nowoczesną prezentację produktową, systemy IT i platformy sprzedażowe. Jesteśmy przygotowani na masową wysyłkę towaru i obsługę non-stop, mamy dużą wydajność systemów logistycznych. Chcemy odkroić część potencjalnego tortu e-commerce, ale również rozwijać się w Europie" - podkreślił dyrektor finansowy.
W I kw. AB SA obserwowała spowolnienie całego rynku IT. W efekcie, pomimo stabilnych wyników finansowych i mocnych przepływów operacyjnych, grupa wykazała wzrost wartości zapasów, co Ochędzan tłumaczył przesunięciem odbiorów przez sieci handlowe w I kw. "Obecnie widzimy lekkie odmrożenie odbiorów towarów przez sieci" - stwierdził Ochędzan.
Grupa AB jest czołowym europejskim dystrybutorem. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.
(ISBnews)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama