Prognoza przygotowana w oparciu o rynek polski i usługi obecnie realizowane przez spółkę zakłada na koniec 2016 r. 5,94 mln zł przychodów, 1,93 mln zł straty netto i 2 411 klientów. W 2017 r. przychody mają wynieść 18,37 mln zł, zysk netto 7,37 mln zł, a liczba klientów - 6 659, poinformował Surmacki podczas konferencji prasowej.

"Choć w całym 2016 r. będzie strata netto, ostatnie miesiące tego roku powinny już być 'na plusie'" - dodał Surmacki.

Program motywacyjny w spółce zakłada ponadto 17 tys. klientów i 27 mln zł zysku netto w 2018 r.

Prezes wyjaśnił, że liczba potencjalnych klientów w Polsce to ok. 200 tys., a spółka chce pozyskać docelowo 15-20% z tej liczby.

Pytany o debiut na rynku głównym, odpowiedział: "Bardziej istotne niż przejście na GPW jest zbudowanie biznesu operacyjnego. Tak szybko, jak kapitalizacja będzie osiągnięta, to po kliku miesiącach ja jestem za przejściem. Realnie to jest przyszły rok".

W przyszłym roku spółka podejmie także decyzje co do ekspansji zagranicznej.

"Co do ekspansji zagranicznej decyzja będzie w II kw. 2017. Markę zagraniczną mamy przygotowaną od roku. Nazywa się BusinessFellow.com. Mamy też dla niej pierwszych klientów" - podsumował Surmacki.

W lutym br. Surmacki powiedział ISBnews, że Fachowcy.pl Ventures koncentrują się na osiągnięciu progu rentowności w tym roku i liczą, że w kolejnym roku będą gotowi do przejścia na główny rynek GPW z NewConnect.

Fachowcy.pl Ventures działają od 2008 r., a od 15 lutego 2012 r. notowani są na NewConnect. Spółka rozwija technologie wspomagające pozyskanie nowych klientów i zleceń z internetu. Usługi oferowane są w modelu abonamentowym, a docelowym ich odbiorcą są małe i średnie firmy usługowe.

(ISBnews)