Zysk operacyjny wyniósł 170,89 mln zł wobec 112,6 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 262,42 mln zł w I półr. 2016 r. wobec 1489,5 mln zł rok wcześniej.

"Za okres od 1 stycznia 2016 roku do 30 czerwca 2016 roku Grupa osiągnęła skonsolidowane zyski oraz inne całkowite dochody w wysokości 132 mln złotych w porównaniu z kwotą 88 mln złotych w roku 2015. Wolumen sprzedaży piwa Grupy wyniósł 5,8 mln hektolitrów, w porównaniu z 5,6 mln hektolitrów w analogicznym okresie 2015 roku. W pierwszym półroczu 2016 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła jednocyfrowo przede wszystkim dzięki korzystnym warunkom pogodowym. Jednak nadal notujemy spadek sprzedaży w ujęciu wartościowym, co oznacza kontynuację presji cenowej na rynku" - czytamy w raporcie.

„W pierwszym półroczu 2016 roku Grupa Żywiec utrzymała pozycję rynkową pomimo zwiększonej aktywności promocyjnej konkurencji. Inwestycje w silne marki, szczególnie w segment premium i piw regionalnych oraz zmiany w modelu biznesowym wprowadzone w ostatnich latach przynoszą dalsze rezultaty. Finalizacja sprzedaży 80% udziałów w spółce Distribev na początku roku jednorazowo wpłynęła pozytywnie na nasze wyniki" – powiedział prezes Guillaume Duverdier, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-II kw. 2016 r. wyniósł 133,08 mln zł wobec 87,87 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Żywiec w 2015 roku sprzedała 11,612 mln hektolitrów piwa - o 9,6% więcej r/r, warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r.

(ISBnews)