statystyki

Zysk netto Eurocash wzrósł do 52,48 mln zł w II kw. 2016 r.

19 sierpnia 2016, 08:07 | Aktualizacja: 19.08.2016, 10:19
Źródło:ISBnews

Eurocash odnotował 52,48 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2016 r. wobec 48,61 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Reklama

Reklama




Zysk operacyjny wyniósł 70,04 mln zł wobec 75,34 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 340,77 mln zł w II kw. 2016 r. wobec 5 181,7 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2016 r. spółka miała 53,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 45,25 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 10 104,81 mln zł w porównaniu z 9 787,46 mln zł rok wcześniej.

EBITDA wyniosła w II kwartale br. ponad 110 mln zł (wobec 114 mln zł w II kwartale 2015 r.), a EBITDA za całe I półrocze 2016 r. sięgnęła 158 mln zł (+1% r/r).

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2016 r. wyniósł 33,13 mln zł wobec 67,95 mln zł zysku rok wcześniej.

Sprzedaż Grupy Eurocash do sklepów zrzeszonych w sieciach partnerskich i franczyzowych rosła w tempie od 5% do 10%. W formacie Delikatesy Centrum wyraźnie poprawiła się ponadto sprzedaż like-for-like, tj. dla tej samej liczby placówek. Hurtowa sprzedaż like for-like do tej sieci franczyzowej wzrosła w II kwartale o 4,4% rok do roku, a w całym I półroczu br. wzrost wyniósł 3,6%, podała spółka w komunikacie poświęconym wynikom.

"W pierwszym półroczu wyniki grupy były obciążone kosztami związanymi z rozwojem nowych formatów detalicznych. Ich łączny wpływ na wynik operacyjny sięgnął 14,8 mln zł w porównaniu z 10,4 mln zł rok temu. To są istotne koszty, ale wierzymy, że dzięki inwestycji w rozwój takich formatów jak 1 minute, Kontigo, abc na kołach czy Duży Ben będziemy mogli zaoferować naszym klientom nowe możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami. Dzięki istotnemu ograniczeniu zadłużenia w porównaniu z poprzednim rokiem, istotnie zmniejszyły się koszty finansowe, co znajduje odzwierciedlenie w wyższym zysku netto. W I półroczu br. był on o ponad 13% wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku" - skomentował członek zarządu i dyrektor finansowy Jacek Owczarek, cytowany w komunikacie.

Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 96 mln zł w II kwartale i 143 mln zł narastająco od stycznia do czerwca br., co mimo wyższych wydatków inwestycyjnych i wypłaty dywidendy pozwoliło utrzymać zadłużenie netto Grupy Eurocash na relatywnie niskim poziomie. Dług netto na koniec I półrocza 2016 r. stanowił 0,68x EBITDA, podano także w materiale.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest ok. 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

(ISBnews)

Reklama

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze