"Sprzedaż w sklepach porównywalnych za pierwsze 6 miesięcy wyglądała dobrze, w przypadku Polski i Europy Środkowo-Wschodniej nawet lepiej niż zakładaliśmy. [...] Spodziewamy się kontynuacji pozytywnego trendu, szczególnie w III kwartale, bo baza była słaba" - powiedział wiceprezes Piotr Nowjalis podczas konferencji prasowej.

W I półroczu wzrost sprzedaży w porównywalnych sklepach wyniósł 39,7 mln zł, tj. 5,2% r/r. Wzrost dotyczył wszystkich rynków, na których jest obecne CCC - Polska - wzrost o 6,3%; Europa Środkowo-Wschodnia - wzrost o 2,1%; Europa Zachodnia - wzrost o 7,9%.

Nowjalis podtrzymał cel osiągnięcia 40-proc. wzrostu przychodów grupy r/r w 2016 r.

"Zakładaliśmy kilka elementów wzrostu przychodów, bo chcemy w tym roku wzrosnąć o 40%. Spodziewamy się, że III i IV kw. będzie znacznie powyżej 40%. To będzie efektem trzech rzeczy: przyrostu powierzchni sklepów, wyższych obrotów w sklepach porównywalnych, gdzie chcemy przyrosnąć o kilkanaście procent oraz przejęcia sklepu e-obuwie, który notuje wzrost ptzychodów" - powiedział Nowjalis.

CCC oczekuje także, że marża brutto na sprzedaży w II półroczu nie powinna być niższa licząc rok do roku.

"Marża nie będzie niższa niż w ubiegłym roku" - powiedział prezes Dariusz Miłek.

W I półr. 2016 roku marża brutto na sprzedaży CCC wyniosła 52,6%, co oznacza spadek o 1,7 pkt proc. w skali roku.

Przychody ze sprzedaży w I półr. 2016 r. wyniosły 1 394,6 mln zł, co stanowi wzrost o 354,7 mln zł, tj. 34,1% w skali roku. CCC podało w raporcie, że na wzrost sprzedaży zasadniczy wpływ miał rozwój działalności i ekspansja na poszczególnych rynkach detalicznych oraz sprzedaży w kanale e-commerce (sprzedaż online grupa realizuje za pośrednictwem spółki zależnej e-obuwie.pl od stycznia 2016 r.)

Miłek poinformował, że spółka e-obuwie realizuje zamierzone cele ponad plan.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej akwizycji. Spółka ma wyższą rentowność niż my. Możemy spodziewać się podwojenia przychodów i wyników" - powiedział prezes.

CCC planuje pracuje nad nową stroną sklepu internetowego, którą zamierza uruchomić wiosną przyszłego roku. Według prezesa, to może być kanał, który zrealizuje 2-3% sprzedaży ogółem.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

(ISBnews)