Zysk operacyjny wyniósł 1,78 mln zł wobec 4,7 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,13 mln zł w II kw. 2016 r. wobec 6,34 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-II kw. 2016 r. spółka miała 6,12 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 8 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 12,28 mln zł w porównaniu z 12,23 mln zł rok wcześniej.

Na koniec czerwca Grupa miała na kontach prawie 24,6 mln zł środków pieniężnych. Do tego należy doliczyć 5,28 mln zł należności z tytułu dostaw i usług.

"Wyniki za I półrocze potwierdzają bardzo dobrą sytuację finansową Grupy. Jest to efekt utrzymującej się na solidnym poziomie monetyzacji gry 'This War of Mine', mimo że od jej premiery (w wersji na komputery PC) minęło już ponad 20 miesięcy. W styczniu wypuściliśmy na rynek konsolową wersję 'TWoM', a w lutym chińskojęzyczną wersję tej gry. Od czerwca fani mogą kupować duży, płatny dodatek (DLC) do 'TWoM'" – skomentował prezes Grzegorz Miechowski, cytowany w komunikacie.

Sygnalizuje, że 11 bit studios będzie podejmował kolejne działania, żeby podtrzymać sprzedaż „This War of Mine". Przyznaje równocześnie, że spółka jest obecnie skoncentrowana na produkcji gry „Frostpunk", która ma być następcą „TWoM". Premiera gry, która ma być kolejnym kamieniem milowym w rozwoju 11 bit studios, jest zaplanowana w 2017 roku.

Miechowski wyraża też zadowolenie z tempa rozwoju pionu wydawniczego 11 bit publishing (d. 11 bit launchpad). "Przygotowujemy się do wydania dwóch gier stworzonych przez zewnętrzne studia, czyli 'Beat Cop' i 'Tower 57'. Prezentujemy oba tytułu na najważniejszych imprezach branżowych. Ich odbiór jest bardzo pozytywny co powinno mieć przełożenie na niezłą sprzedaż" – wskazał prezes 11 bit studios.

Coraz lepiej, dzięki przeprowadzonym zmianom kadrowym oraz technologicznym (inwestycje w tym obszarze są kontynuowane) radzi też sobie spółka zależna Games Republic, która zwiększa sprzedaż i jest na dobrej drodze do osiągnięcia progu rentowności w przyszłości, podano również.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-II kw. 2016 r. wyniósł 6,57 mln zł wobec 8 mln zł zysku rok wcześniej.

11bit Studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w grudniu 2015 r.

(ISBnews)