We wrześniu br. ABC Data została pierwszym oficjalnym partnerem Xiaomi w Unii Europejskiej.

"Docelowo chcemy osiągnąć znaczący udział w rynku smartfonów w Polsce na poziomie 8-10%. Taki mamy plan na przyszły rok" - powiedział Niemotko podczas spotkania z dziennikarzami.

"Na razie mamy kontrakt na dystrybucję na Polskę, ale rozmowy na temat sprzedaży produktów Xiaomi w innych krajach trwają" - dodał.

Przedstawiciele spółki zapowiadają również obniżenie kosztów, które wzrosły m.in. wraz z dynamicznym rozwojem firmy w regionie. "Teraz przyszedł ponownie czas, aby zastanowić się jakie grupy produktowe przynoszą nam zysk. A także chcemy podjąć działania 'fokusujące' się na optymalizację kosztów operacyjnych i działalności w regionie" - powiedziała prezes Ilona Weiss.

Prezes zwróciła uwagę, że spółka posiada stabilny poziom wskaźników zadłużenia, który w I-III kw. wyniósł 2,07x (zadłużenie netto/EBITDA 12M) "Dla takich firm dystrybucyjnych, jak nasza dopiero przy wskaźniku wynoszącym 4,0x banki rozpoczynają ewentualne rozmowy. My jesteśmy na bardzo bezpiecznym poziomie" - dodała.

Wartość zapasów na koniec września wyniosła ponad 491 mln zł wobec 399 mln zł na koniec września 2015 r. "Jesteśmy już zatowarowani na IV kw., z drugiej jednak strony nie mamy żadnych 'toksycznych stocków'" - dodała.

W III kw. Grupa zanotowała wzrost liczby klientów w Rumunii o 51%, na Węgrzech o 45% i w krajach bałtyckich o 8%, poinformowała też Weiss.

Dodała, że firma notuje także dobre wyniki sprzedaży w regionie w okresie I-III kw. br. "Wzrost sprzedaży na Węgrzech zanotowaliśmy o 125% r/r, w Rumunii o 72% r/r oraz na Litwie o 13% r/r." - powiedziała prezes.

Według Weiss, finalizacja przejęcia spółki S4E powinno nastąpić jeszcze w tym roku. Po ostatecznym zamknięciu tej transakcji ABC Data będzie wyniki krakowskiej spółki uwzględniać w skonsolidowanych wynikach. W I-III kw. 2016 r. S4E zanotował 646 tys. zł zysku netto przy przychodach na poziomie 109,2 mln zł.

"W strategii założyliśmy, że nasz udział w rynku w 2018 r. wyniesie 24,5%. Po trzech kwartałach mamy już 24%, nie licząc jeszcze do tego naszej firmy iSource" - powiedziała Weiss.

ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,86 mld zł w 2015 r.

(ISBnews)