INFOR PL oraz Ringier Axel Springer Inwestycje (RASI) podpisały umowę, na mocy której spółka INFOR PL SA staje się 100 proc. właścicielem spółki INFOR Biznes (IB), wydającej „Dziennik Gazetę Prawną” oraz wiele serwisów internetowych, m.in. gazetaprawna.pl, dziennik.pl i forsal.pl.

Dotąd spółka INFOR PL S.A., której jedynym właścicielem jest Ryszard Pieńkowski, miała większościowe udziały (51 proc.) w IB, a RASI posiadał mniejszościowy pakiet 49 proc. udziałów. Podpisanie umowy nastąpiło 7 marca tego roku.

„Grupa serwisów internetowych INFOR Biznes odgrywa czołową rolę w kategorii Biznes, Finanse, Prawo. „Dziennik Gazeta Prawna” ma silną pozycję na rynku, jest cenionym niezależnym źródłem informacji, dzięki czemu ma liczną grupę prenumeratorów i czytelników e-wydania oraz wersji papierowej – podkreśla Ryszard Pieńkowski, założyciel i Prezes Zarządu INFOR PL SA”.

INFOR PL S.A. to największy polski dostawca profesjonalnych informacji o tematyce prawno-gospodarczej. Od ponad 30 lat (INFOR świętował okrągły jubileusz we wrześniu 2017 roku) ugruntowuje na rynku pozycję lidera w swojej branży, koncentrując się obecnie na dostarczaniu informacji profesjonalnej przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Wśród produktów znaleźć można m.in. kompleksową, codziennie aktualizowaną bazę wiedzy prawnej i podatkowej INFORLEX, portal Infor.pl oraz dziesięć czasopism specjalistycznych wraz z towarzyszącymi im serwisami internetowymi. Grupa INFOR PL oferuje wideoszkolenia w serwisie Wideoakademia.infor.pl, wydaje co roku kilkaset książek z obszaru prawa, podatków i rachunkowości.

W skład Grupy INFOR PL wchodzą spółka INFOR PL S.A. oraz jej spółki-córki: INFOR Biznes oraz spółka technologiczna INFOR IT, specjalizująca się w rozwiązaniach mobilnych. Przychody Grupy INFOR PL wyniosły w 2017 roku ponad 120 mln złotych, z czego ponad 60 proc. stanowiły przychody z produktów elektronicznych. INFOR Biznes to dostawca najwyższej jakości treści, pomagających w pracy zawodowej przedsiębiorcom, managerom, specjalistom, prawnikom oraz urzędnikom rządowym i samorządowym. Treści te dostarczane są zarówno drogą elektroniczną – poprzez serwisy internetowe, m.in. gazetaprawna.pl, dziennik.pl i forsal.pl, a także tradycyjnie w postaci „Dziennika Gazety Prawnej”. Serwisy internetowe Grupy GazetaPrawna.pl mają 7,7 mln realnych użytkowników (dane Gemius/PBI, styczeń 2018), z czego większość na urządzeniach mobilnych. To plasuje Grupę GazetaPrawna.pl w gronie 20 największych internetowych wydawców w Polsce.

Reklama

„Dziennik Gazeta Prawna” jest liderem czytelnictwa dzienników gospodarczych w wielu grupach zawodowych, m.in. wśród prawników, księgowych, ekonomistów i lekarzy (za miesięcznikiem PRESS nr 5-6/2017, Badanie: PBC, Kantar Millward Brown).