Do grona wydawców polskich tzw. kart co-brandowych, wydawanych przez banki wspólnie z firmami, dołączyła Husqvarna. Firma zdecydowała się wydawać karty wspólnie z Sygma Bank Polska.

Husqvarna, marka istniejąca od 1689 r., działa w branży maszyn do pielęgnacji terenów zielonych. Obecnie zamierza zwiększać swoją sprzedaż dostarczając klientom kredytu w formie karty kredytowej.

Firma szacuje, że polski klient indywidualny, posługujący się maszynami do pielęgnacji terenów zielonych, ma w większości powierzchnię do zadbania o wielkości do 500 mkw (w 50 proc.). Ponad 90 proc. respondentów potrzebuje kosiarki, sprzętu do cięcia drzew (ponad 80 proc.) i maszyn do cięcia drewna (ok. 50 proc.). Z drugiej strony są rolnicy, którzy w ok. 60 proc. mają do zadbania teren większy niż 1 hektar. W 2007 roku prawie 70 proc. klientów indywidualnych oszacowało planowane wydatki na sprzęt i serwis związany z pielęgnacją zieleni na poziomie ok. 1,5 tys. zł rocznie.

Z kolei klienci biznesowi, czyli instytucje w polskich miastach, mają do pielęgnacji ok 30 tys. ha terenów zielonych. 50 proc. miast w Polsce mających powyżej 70 tys. mieszkańców wydaje rocznie na prace na terenach zielonych ponad 400 tys. zł.

Jak poinformowała Husqvarna we wtorek, obserwacja polskiego rynku skłoniła firmę do rozpoczęcia wydawania karty kredytowej, związanej z programem lojalnościowym. To pierwsza w branży karta.

Reklama