Warszawa, 15.01.2019 (ISBnews) - Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła o 2,7% r/r w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) w 2018 r., zaś sprzedaż ogółem (w złotych) zwiększyła się o 5,8% r/r (w euro wzrost wyniósł 5,6% r/r), podał właściciel sieci Jeronimo Martins.
"W wymagającym otoczeniu Biedronka nadal skupiała się na konsumencie i umocniła udziały rynkowe. Marka była w stanie złagodzić wpływ 21 dni handlowych mniej w roku, jednocześnie chroniąc efektywność operacyjną i zyskowność. Roczna sprzedaż wzrosła o 5,6% (+2,9% w IV kw.) do 11,7 mld euro. W walucie lokalnej sprzedaż wzrosła o 5,8% (+4,6% w IV kw.). W ujęciu LFL sprzedaż wzrosła o 2,7% (+1,2% w IV kw.)" - czytamy w komunikacie.
Zgodnie z planem ekspansji, Biedronka otwarła 122 nowe sklepy, kończąc rok 2018 z liczbą 2 900 sklepów. Oznacza to powiększenie sieci o 77 sklepów r/r, podano również.
Sprzedaż całej Grupy Jeronimo Martins wzrosła w 2018 r. o 6,5% r/r i wyniosła 17,3 mld euro.
(ISBnews)