Warszawa, 05.03.2019 (ISBnews) - Play odnotowało 202,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto w IV kw. 2018 r. wobec 142,9 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 337,6 mln zł wobec 360,2 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 535,4 mln zł wobec 569,5 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 807,2 mln zł w IV kw. 2018 r. wobec 1 739,5 mln zł rok wcześniej.
W całym 2018 r. spółka miała 744,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 387,3 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 6 839,1 mln zł w porównaniu z 6 669,9 mln zł rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 2 159,4 mln zł wobec 2 297,7 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 778,41 mln zł wobec 144,81 mln zł straty rok wcześniej.
Play zwrócił uwagę, że osiągnął w ub.r. najwyższy w historii spółki poziom FCFE (wolnych przepływów gotówkowych dla właścicieli kapitału własnego) - na poziomie 816 mln zł, co oznacza wzrost o 22,8% r/r.
"Na zakończenie roku 2018, w którym przyspieszyliśmy rozbudowę własnej sieci, aby zabezpieczyć naszą niezależność od roamingu krajowego i ograniczyliśmy negatywny wpływ regulacji Roam-Like-At-Home, jesteśmy dumni, że możemy potwierdzić naszą wiodącą pozycję na rynku mobilnym w Polsce i jednocześnie ogłosić poprawę wyników działalności operacyjnej i finansowej - zgodnie z oczekiwaniami przekazanymi w sierpniu ubiegłego roku" - skomentował prezes Jean Marc Harion, cytowany w komunikacie.
Zgodnie ze strategią 2019-2022, ogłoszoną w listopadzie 2018, Play rozwija efektywną kosztowo sieć 5G-Ready, dodał.
"Nasze wiodące oceny Net Promoter Score i rozpoznawalności marki podkreślają wiodącą komercyjną pozycję Play, a dodatkowo przyspieszamy digitalizację firmy, z priorytetem nadanym utrzymaniu i pozyskaniu klientów przez kanały online oraz samoobsłudze przez aplikację Play24 i chatboty. Wszystko to znajduje odzwierciedlenie w naszych oczekiwaniach na 2019 r., w którym spodziewamy się poprawy naszej skorygowanej EBITDA pomimo wolniejszego wzrostu przychodów i wyższych gotówkowych nakładów inwestycyjnych związanych z kapitalizacją urządzeń abonenckich i digitalizacją procesów" - wskazał prezes.
Na koniec 2018 r. Play miał 15 mln klientów raportowanych i 12,7 mln aktywnych klientów (zmiana odpowiednio o -1,3% i +2,1% r/r);
Udział klientów kontraktowych wzrósł do 65,7% (+3,7 pkt proc. r/r) na koniec 2018, podczas gdy poziom odejść tych abonentów pozostał na niskim i stabilnym poziomem 0,8% w ciągu roku. Średni całoroczny wskaźnik ARPU wzrósł o 1% r/r do 32,3 zł, osiągając 32,4 zł w IV kwartale (+0,6% r/r), przy poziomie multiSIM rosnącym do 42% bazy klientów, podano także w materiale.
Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.
(ISBnews)