Warszawa, 13.03.2019 (ISBnews) - Grupa kapitałowa Lotos sprzedała 11 690 tys. ton. produktów w 2018 roku, podała spółka. To najwyższy poziom sprzedaży w dotychczasowej historii gdańskiego koncernu.
"Największy udział w sprzedaży, podobnie jak w ubiegłych latach, miał olej napędowy. Wolumen sprzedaży wyniósł 5 470 tys. ton, stanowiąc tym samym 46,8% sprzedaży ogółem. Drugą co do wielkości pozycją w ilościowej strukturze sprzedaży grupy kapitałowej Lotos były benzyny z udziałem na poziomie 14,3%. Sprzedaż benzyny wyniosła 1 668 tys. ton i była wyższa o 7,2% w stosunku do roku poprzedniego. Ostatnią pozycją, której udział w ogólnej strukturze sprzedaży ukształtował się na poziomie powyżej 10%, były produkty ciężkie. Wielkość sprzedaży tej grupy produktów w 2018 r. wyniosła 2 110 tys. ton i wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim o 11,5%" - czytamy w komunikacie.
W 2018 r. grupa kapitałowa Lotos zrealizowała w segmencie produkcji i handlu sprzedaż na rynku krajowym na poziomie 8 609 tys. ton (wobec 8 370 tys. ton w roku 2017), na rynek eksportowy wprowadziła natomiast 3 080 tys. ton produktów (w porównaniu do 2 561 tys. ton w 2017 roku). Sprzedaż krajowa wzrosła tym samym o 3%, a sprzedaż eksportowa o 20% r/r.
Kolejny rok z rzędu rosła również sprzedaż krajowa paliwa lotniczego, co jest efektem wzrostu sprzedaży spółki córki Lotos-Air BP w polskich portach lotniczych. W 2018 r. spółka znacząco zwiększyła skalę operacji w kraju, a wzrost sprzedaży tego produktu w porównaniu z rokiem 2017 wyniósł 16%.
Grupa kapitałowa Lotos w 2018 r. osiągnęła udział w krajowym rynku paliw na poziomie 31,4%.
Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 30,2 mld zł w 2018 r.
(ISBnews)