Warszawa, 26.03.2019 (ISBnews) - Wirtualna Polska Holding odnotowała 73,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2018 r. wobec 35,33 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 107,27 mln zł wobec 78,63 mln zł zysku rok wcześniej.
Wynik EBITDA wyniósł w ub.r. 162,89 mln zł wobec 129,64 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA - odpowiednio: 173 mln zł wobec 138,39 mln zł w 2017 r.
"W ciągu dwunastu miesięcy 2018 roku EBITDA wygenerowana przez Grupę, która wyniosła 162 893 tys. zł, przyczyniła się do wygenerowania dodatnich przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej w wysokości 155 714 tys. zł" - czytamy w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 567,32 mln zł w 2018 r. wobec 465,61 mln zł rok wcześniej.
"Przychody ze sprzedaży usług w segmencie online wzrosły w roku 2018 o 93 334 tys. zł, tj. o 20,4% w porównaniu do przychodów ze sprzedaży roku poprzedniego, przy czym analogiczny wzrost przychodów gotówkowych wyniósł 101 752 tys. zł, tj. 24%. W samym czwartym kwartale 2018 wzrost przychodów ogółem wyniósł 33 591 tys. zł, tj. 25% w porównaniu do przychodów ze sprzedaży tego okresu roku poprzedniego, przy czym analogiczny wzrost przychodów gotówkowych wyniósł 34 460 tys. zł, tj. 27,6%" - czytamy dalej w raporcie.
W 2018 r. całość przychodów ze sprzedaży segmentu TV w wysokości 16.500 tys. złotych pochodziła ze sprzedaży gotówkowej i była o 8 369 tys. zł tj. o 102,9% wyższa w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody czwartego kwartału wyniosły 5 760 tys. zł i były o 2 304 tys. zł tj. o 66,7% wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
"Po wprowadzeniu w czwartym kwartale 2017 roku zmian w zakresie programowym i organizacyjnym, Grupa ograniczyła ujemne wyniki tego segmentu, w efekcie czego EBITDA segmentu TV wyniosła (5 833) tys. złotych w porównaniu ro (12 556) tys. zł roku poprzedniego. W czwartym kwartale roku 2018 segment TV wygenerował dodatnią EBITDA w wysokości 265 tys. zł" - czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 0,41 mln zł wobec 7,58 mln zł zysku rok wcześniej.
"Poprzedni rok dowiódł, że Wirtualna Polska, mimo długoterminowej strategii zorientowanej na e-commerce, czując siłę własnych nóg, nie odpuszcza wyścigu mediowego nawet na krok. Po zwiększeniu widoczności reklam i wdrożeniu nowej waluty rozliczeniowej vCPM, wyszliśmy z trudnego 2017 roku wzmocnieni. Ponadrynkowe wzrosty rozpoczęte w styczniu trwały do grudnia" - napisał prezes Jacek Świderski w liście do akcjonariuszy.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commerce'owych. Według badania Gemius/PBI w grudniu 2017 z produktów internetowych WP korzystało 20,8 mln Polaków. Grupa jest właścicielem Domodi oraz Allani (moda), Homebook (dom i wystrój wnętrz), Wakacje.pl, Nocowanie.pl oraz eHoliday (turystyka), a także Money.pl, TotalMoney.pl oraz Finansowysupermarket.pl (usługi finansowe).
(ISBnews)