Jak zaznaczyła szefowa MPiT, "bogaty program promocji gospodarczej Polski na EXPO 2020 daje naszym przedsiębiorcom wyjątkową okazję do zaprezentowania się, a w konsekwencji zdobycia nowych partnerów z ogromnych rynków regionu Bliskiego Wschodu, północnej Afryki i południowej Azji".

Emilewicz zaznaczyła, że udział w EXPO 2020 otworzy polskim firmom także "nowe szanse biznesowe w tworzeniu innowacji w takich obszarach jak energia odnawialna, transport, edukacja, telemedycyna czy gospodarka wodna".

Dodała, że Emiraty Arabskie to główny partner handlowy Polski na Bliskim Wschodzie.

Pawilon Polski w Dubaju stanie w centralnym punkcie wystawy, w części poświęconej mobilności. Polska zostanie zaprezentowana, jako silny ośrodek współpracy, który poprzez rozwój nauki oferuje światu zrównoważone, przyjazne środowisku, inspirowane naturą technologie.

Jak poinformował wiceminister finansów, komisarz generalny sekcji polskiej Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju Tadeusz Kościński, przygotowano ofertę wsparcia dla polskich przedsiębiorców, które chcą uczestniczyć w wystawie. Jego zdaniem to pierwsza tak kompleksowa propozycja, która obejmuje zarówno wsparcie finansowe, jak i organizacyjne oraz promocyjne.

Reklama

Kościński podkreślił, chciałby, aby polskie marki stały się ambasadorami naszej gospodarki.

Wystawy Światowe EXPO to największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie na świecie, łączące wątki gospodarcze, promocyjne, kulturalne i turystyczne. Pierwsza Wielka Wystawa odbyła się w Londynie w 1851 roku. W Dubaju odbędzie się między 20 października 2020 r. a 10 kwietnia 2021 r. i będzie pierwszą Wystawą Światową organizowaną w kraju arabskim, na której zaprezentuje się ponad 200 krajów i organizacji. Organizatorzy szacują, że wystawę w Dubaju odwiedzi 18 milionów gości, którzy złożą 25 milionów wizyt.(PAP)

autor: Longina Grzegórska-Szpyt