Introbank - specjalistyczny oddział Noble Banku do obsługi mikro, małych i średnich firm oraz jednostek samorządu terytorialnego - rozpoczął już działalność operacyjną. Do końca roku klientów będzie obsługiwać 100 mobilnych doradców, a w przyszłym roku ich liczba się podwoi.

"Zaoferujemy tym klientom portfel usług depozytowych i kredytowych. To kolejna nisza, którą staramy się zapełnić" - powiedział członek zarządu Krzysztof Spyra dziennikarzom.

We wrześniu operacyjnie wystartuje Introfaktor, spółka zależna specjalizująca się w factoringu. W październiku zaś oddziały Open Finance rozpoczną sprzedaż kart kredytowych pod nazwą "keep it simple".

Karta bez nazwy banku, do codziennych płatności
Reklama

"Chcemy zawalczyć o rynek kart masowych. W Open Finance obsługiwanych jest 10-12 tys. klientów, do tej grupy chcemy dotrzeć. To będzie karta bez nazwy banku, do codziennych płatności. W II kwartale 2009 roku wyjdziemy z tą ofertą do innych sieci"- powiedział prezes Noble Banku Jarosław Augustyniak.

W II kw. zysk netto Noble Banku wyniósł 31,6 mln zł i był wyższy po 33 proc. w porównaniu z II kw. 2007 r. Zysk Open Finance wzrósł w tym czasie o 69 proc. do 8,6 mln zł, a zysk Noble Funds TFI zwiększył się w II kw. o 32 proc. r/r do 3,4 mln zł. Zysk netto grupy wyniósł 40,9 mln zł i był wyższy o 32 proc. w porównaniu z II kw. 2007 r. W I półroczu zysk sięgnął 78,1 mln zł.

Przychody grupy wzrosły o 70 proc. w skali roku i wyniosły 278,3 mln zł na koniec czerwca, w tym przychody Noble Bank wyniosły 178 mln zł, Open Finance 84,6 mln zł, a Noble Funds 15,7 mln zł. Koszty wzrosły o 25 proc. do 38,3 mln zł w II kw., a w półroczu wyniosły 73,4 mln zł (wzrost o 26 proc. r/r).

Wskaźnik C/I grupy spadł o 7,1 pkt proc. w ujęciu rocznym do 42,1 proc. a samego Noble Banku - wzrósł o 3,6 pkt proc. do 25,3 proc.

"Chcemy w ciągu roku zejść z C/I dla grupy do poniżej 40%. Będziemy starać się, aby dla banku nie przekraczał on 30%" - powiedział Augustyniak.

Wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE) grupy wyniósł 29,5 proc., a Noble Banku 23,4 proc. po II kw.

Sprzedaż kredytów hipotecznych wzrosła o 28 proc. r/r do 2,1 mld zł w II kw. Sprzedaż kredytów własnych pod marką Metrobank wyniosła 666 mln zł wobec 274 mln zł rok wcześniej, a produktów partnerów zewnętrznych zwiększyła się do 1,41 mld zł wobec 1,34 mld zł rok wcześniej. Wartość portfela kredytów hipotecznych Metrobanku w II kw. wyniosła 2,0 mld zł.

Sprzedaż produktów inwestycyjnych w grupie wyniosła 987 mln zł w II kw., co oznacza wzrost o 324 proc. w skali roku. Sprzedaż produktów własnych sięgnęła 944 mln zł, wobec 104 mln zł rok wcześniej, a produktów partnerów zewnętrznych spadła do 43 mln zł wobec 129 mln z rok wcześniej.

"Jesteśmy jednym z liderów sprzedaży w kreacji depozytów strukturyzowanych, mamy kilka emisji w miesiącu" - powiedział Spyra.

Wartość aktywów Noble Funds wzrosła o 29 proc. r/r do 936 mln zł w II kw. W I półroczu wartość aktywów wyniosła 2,1 mld zł, w tym 1,7 mld zł to fundusze detaliczne.

Liczba placówek spółek z grupy Noble sięgnęła 30 na koniec czerwca. Do końca roku powstanie kolejnych 8. Liczba doradców zwiększyła się do 392 (wzrost o 133 osoby) i wzrośnie o 100 kolejnych w tym roku.