"Lepiej oceniany jest rynek telefonii komórkowej, któremu 71,7% klientów biznesowych przyznaje oceny wysokie (4 - ocenę dobrą i 5 - ocenę bardzo dobrą). Rynek telefonii stacjonarnej ocenia tak 54,2% badanych, a rynek internetowy - 57,8% firm" - czytamy w raporcie. Autorzy raportu podali, że 87,4% badanych firm posiada telefon komórkowy, a 79,3% - telefon stacjonarny. Z telefonii w technologii VOIP korzysta 5,4% firm przy wykorzystaniu telefonu stacjonarnego, 1,7% przy wykorzystaniu telefonu mobilnego i 6,4% przy wykorzystaniu telefonu komputera.

Z badania wynika, że 70,2% ankietowanych firm wykorzystują tylko jedną linię telefonii stacjonarnej a 9,8% trzy albo więcej linii.

Średni miesięczny rachunek klienta biznesowego za korzystanie z telefonii stacjonarnej wynosił ok. 260 zł. Wysokość rachunku za telefonią komórkową jest silnie uzależniona od operatora. Największą grupę klientów biznesowych Ery stanowią firmy, których miesięczne rachunki kształtują się na poziomie 201-500 zł. W przypadku Plusa i Orange są to firmy wydające do 100 zł miesięcznie.

"Pierwsze miejsce pod względem liczby abonentów zajmuje Era, która jest wymieniana przez 39,5%badanych firm korzystających z telefonów komórkowych" - czytamy dalej. Z usług Orange korzystało 38,9% ankietowanych a z Plusa 27,7% użytkowników.

Reklama