Duże promocje, mało mieszkań

Wakacyjne promocje deweloperów dotyczą zazwyczaj jedynie małej ilości mieszkań. Deweloperzy często oferują obniżki, gdy chcą się pozbyć najmniej atrakcyjnych mieszkań lub sprzedać ostatnie lokale i zakończyć w ten sposób cały projekt.
„Taka sytuacja ma miejsce w przypadku inwestycji Gardenia w Józefosławiu. Ostatnie pięć gotowych domów firma Ronson Development sprzedaje po 760 tys. zł zamiast dotychczasowej ceny 960 tys. zł, czyli z ponad 20-proc. rabatem. Podobny zabieg stosuje Marvipol. Zazwyczaj ostatnia pula mieszkań sprzedawana jest przez tę spółkę z dyskontem około 500 zł w przeliczeniu na m kw.” – mówi Bartosz Turek, analityk Home Broker.

Niższe ceny pomogą sprzedać resztki mieszkań

Na podobny krok zdecydowała się także firma Espais. Deweloper przecenił 12 lokali w swojej inwestycji City Zen o 15 proc. Osiedle zostało już ukończone, jednak kiepska lokalizacja przy ruchliwej ulicy ograniczyła liczbę chętnych na zakup mieszkań.
Ronson Development od 10 lipca w inwestycji Galileo w Poznaniu sprzedaje gotowe mieszkania dwupokojowe z rabatem 30 tys. zł i trzypokojowe z rabatem 40 tys. zł. Okresowe rabaty podczas dni otwartych stosuje też w swoich inwestycjach Dom.

Reklama

Promocje na niedokończone lokale

Od wakacyjnych promocji nie stroni również Bouygues Immobilier. Oferuje on swoim klientom 5-proc. rabat na mieszkania w swojej inwestycji Villa Arte na warszawskiej Woli.

„W sprzedaży zostało około 35 mieszkań z 93 oferowanych w pierwszym etapie inwestycji, którego zakończenie ma nastąpić w ostatnim kwartale 2011 roku. Zaawansowanie robót jest obecnie niewielkie i wynosi około 15 proc. Warto w tym miejscu podkreślić, że zakup mieszkania na wczesnym etapie budowy niesie za sobą ryzyko niepowodzenia projektu, które jest dyskontowane w cenie lokalu” – tłumaczy Bartosz Turek.

Loterie, dni otwarte i pikniki przyciągają nabywców

Kolejnym zabiegiem marketingowym stosowanym przez firmy deweloperskie są dni otwarte w formie pikników. Ostatnio taki rodzaj promocji zastosowała spółka Ronson Development w inwestycji Constans w Konstancinie-Jeziornej. Dom Development zaproponował natomiast loterię dla nabywców w inwestycji Regaty na warszawskiej Białołęce. Każdy kto do końca lipca kupi tam dom może wylosować samochód, zagraniczną wycieczkę lub wyposażenie kuchni.

Prezent najlepszym sposobem na zdobycie klienta

Deweloperzy nadal oferują bonusy w postaci darmowych pomieszczeń przynależnych do lokalu lub darmowego wykończenia mieszkań.

„Warto pamiętać, że koszt takiego bonusu dla dewelopera jest niższy niż jego cena katalogowa. Ciekawą propozycją z tego obszaru jest na przykład oferta firmy Warsaw Trust Development. W swojej inwestycji Osiedle Leśnej Polanki na Białołęce na wybrane mieszkania do końca wakacji developer oferuje: komórkę lokatorską, wykończenie „pod klucz” lub garaż gratis, a także wyposażenie kuchni w promocyjnej cenie 5 tys. zł.” – mówi analityk Home Brokera.

Jeśli poszukujemy mieszkania w podwarszawskich Ząbkach, godna uwagi będzie oferta firmy AW Inwest. Chętni na mieszkania o powierzchni większej niż 70 m kw. Dostaną gratis umeblowanie i wyposażenie kuchni wraz ze sprzętem AGD.

ikona lupy />
Wraz z początkiem wakacji, deweloperzy zaczęli kusić swoich klientów atrakcyjnymi promocjami, źródło: flickr, autor: Let ideas compete, kod licencji: CC Attribution-Share Alike 2.0 Generic. / Forsal.pl
ikona lupy />
Oferta na dni otwarte u deweloperów / Forsal.pl