Produkcja samochodów osobowych zmniejszyła się w ub.r. o 4,09 proc. do 799 255 sztuk, zaś produkcja pojazdów dostawczych wzrosła o 32,46 proc. do 87 986 sztuk.

W samym grudniu 2010 r. całkowita produkcja wyniosła 66.438 pojazdów, co oznacza spadek o 2,59 proc. m/m i o 8,40 proc. w ujęciu rocznym.

>>> Czytaj też: W branży motoryzacyjnej kryzys to już historia

"Biorąc pod uwagę wielkość produkcji od początku 2010 roku jedna firma odnotowała wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem: Opel o 64,66 proc. Fiat, Volkswagen oraz FSO odnotowały spadki, odpowiednio o 12,16 proc., 12,43 proc. i 23,19 proc." - napisał Samar. Największym producentem aut osobowych pozostał Fiat Auto Poland – w ub.r. wyprodukował ponad 522,6 tys., co daje 65,39 proc. udziału w polskim rynku.

Reklama

"Liderem w rankingu modeli opuszczających linie produkcyjne zakładów zlokalizowanych w Polsce pozostaje Fiat Panda (236 747 sztuk), kolejne są: 500-ka (185 102 sztuki) i Opel Astra IV (120 796 sztuk)" - głosi raport. Opel zwiększył w ciągu roku swój udział w rynku o 8,29 pkt proc. do 19,86 proc.

>>> Czytaj też: Astra cabrio z ... Polski. Gliwice grają o najwyższą stawkę

"W ciągu 12 miesięcy 2010 roku z fabryki tej firmy wyjechało ponad 158,7 tys. aut, w tym 120,7 tys. sztuk najnowszego modelu Opla – Astry IV. Model ten stanowi obecnie 76,10 proc. produkcji Opla w 2010 roku" - czytamy dalej.

Niekwestionowanym liderem produkcji samochodów dostawczych pozostaje Volkswagen Poznań, jak podaje Samar. "Udział tego producenta w rynku wynosi obecnie 87,72proc. i jest o 3,49 pproc. większy niż rok wcześniej. Volkswagen wyprodukował w ciągu 12 miesięcy 77 178 samochodów dostawczych, o 37,94% więcej niż rok wcześniej, a Fiat – 10 808 sztuk, o 3,20 proc. więcej niż przed rokiem" - napisała firma w raporcie.