Spółka zapowiada, że "kwestią czasu" jest osiągnięcie przez Krupnik pozycji lidera polskiego rynku. "Zgodnie z sierpniowym zestawieniem przygotowanym przez renomowany miesięcznik the IWSR (the International Wine & Spirit Research), Krupnik Premium Vodka jest drugą na świecie najszybciej rosnącą marką wódki. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że wzrost Krupniku był niewiele mniejszy od rosyjskiej wódki lokalnej, jednak Rosja jest bezapelacyjnie pierwszym na świecie rynkiem wódki (ilościowo)" – czytamy w komunikacie.

Krupnik Premium Vodka zadebiutował na rynku w marcu ubiegłego roku. Po kilkunastu miesiącach od pojawienia się na rynku wg firmy badawczej Nielsen marka zdobyła ponad 11 proc. polskiego rynku wódki, zaznacza spółka. "Krupnik stale ugruntowuje swoją silną pozycję i jedynie kwestią czasu pozostaje, kiedy zdobędzie tytuł lidera polskiego rynku. Obecna pozycja wicelidera jest bardzo silna, a znakomite wyniki Krupniku w Polsce będą wspierane przez nasze wysiłki eksportowe.

Za granicą, szczególnie na rynku amerykańskim, rekordy popularności bije nasza marka międzynarodowa – Sobieski. Jesteśmy pewni, że w tym roku Sobieski po raz kolejny nie tylko znajdzie się na prestiżowej liście 'Elite Brands List', ale awansuje na silniejszą pozycję" – powiedział Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Grupy Sobieski, cytowany w komunikacie. Na koniec czerwca 2011 r., udziały rynkowe Grupy Sobieski wyniosły 20,5 proc. i były wyższe o 3,4 pkt. proc. niż rok wcześniej. Grupa Belvedere zanotowała w I półroczu łączne obroty w wysokości 422,4 mln euro, co oznacza wzrost o 9,9 proc. w stosunku do wyniku za I półrocze 2010 (+9,4% przy stałym kursie i zakresie). W II półroczu roku obrotowego 2011 Belvedere przewiduje dalszy wzrost sprzedaży, porównywalny odnotowywanym od ponad roku.

Reklama