Jak informuje PKP, zmiany w organizacji ruchu pociągów dotyczą, m.in. trasy Warszawa-Łódź. Pociągi kursujące w relacji Łódź - Warszawa: w dni robocze, w godzinach porannego szczytu (między godziną 04.23 a 06.27) będą odjeżdżały ze stacji Łódź Kaliska, z postojami na stacjach Łódź Chojny i Łódź Widzew.

Pociągi kursujące w relacji Warszawa - Łódź w dni robocze, w godzinach popołudniowego szczytu (między godziną 16.02 a 19.19) będą dojeżdżały do stacji Łódź Kaliska, z postojami na stacjach Łódź Chojny i Łódź Widzew.

W dni robocze poza godzinami porannego szczytu oraz w dni świąteczne i wolne od pracy, pociągi będą odjeżdżały lub dojeżdżały do stacji Łódź Widzew.

Także od niedzieli pociągi kursujące w relacji Warszawa - Łódź - Ostrów Wielkopolski - Wrocław - Warszawa będą kursowały przez Sochaczew - Łowicz Przedmieście - Zgierz - Łódź Żabieniec - Łódź Kaliską. Pociągi te będą pomijać stacje: Mokra, Koluszki oraz Łódź Widzew.

Reklama

Natomiast pociągi kursujące w relacjach: Poznań - Kraków - Poznań, Szczecin - Kraków - Szczecin, Gdynia - Kraków - Gdynia, Katowice - Bydgoszcz - Katowice i Gdynia - Bielska-Biała - Gdynia będą kursowały przez stację Łódź Widzew i Zgierz, z pominięciem Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieniec.

Od 16 października zamiast "Biletu Kierunkowego" będzie można kupić "Bilet Łódzki" (bilety jednorazowe i odcinkowe imienne). "Bilety Łódzkie" i "Łódzkie City Bilety" (bilety miesięczne) wystawiane będą na trasie Warszawa Wschodnia - Łódź Widzew i mają być ważne przy przejazdach przez stacje Łódź: Chojny, Kaliska i Żabieniec.

Jak informuje PKP Intercity, nowe rozkłady jazdy pociągów będą obowiązywały do 10 grudnia.

Aktualne informacje dotyczące organizacji ruchu pociągów znaleźć można na stronie www.intercity.pl lub pod numerem Ogólnopolskiej Infolinii Kolejowej 19 757 (z telefonów stacjonarnych) lub 42 20 55 007 (z telefonów komórkowych).

Dworzec kolejowy Łódź Fabryczna zostanie zamknięty w nocy 15 października. Równocześnie mają rozpocząć się prace związane z przygotowaniem do budowy nowego, podziemnego dworca kolejowego w Łodzi.

Miasto Łódź i PKP SA podpisały w sierpniu tego roku umowę na budowę podziemnego dworca kolejowego. Inwestycja współfinansowana przez UE ma kosztować ponad 1,7 mld zł brutto. Wykonawcą prac będzie konsorcjum firm: Torpol, Astaldi SpA, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych "Intercor" oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów.

Głównym elementem inwestycji będzie nowy dworzec kolejowy, którego osiem torów i cztery perony znajdować się będą 16,5 metra pod ziemią, zaś 10,5 metra nad nimi przebiegać ma sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Projekt przewiduje także powstanie tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości. Budowa dworca ma się zakończyć w 2014 roku.

>>> Zobacz też: W połowie października dworzec Łódź Fabryczna przestanie funkcjonować