Jak poinformował PAP w czwartek rzecznik GTL Cezary Orzech, chodzi o teren we wschodniej części lotniska, będący dotąd - wskutek różnych zaszłości - własnością starostwa powiatowego w Tarnowskich Górach. Do czasu podpisania w przyszłym tygodniu umowy notarialnej władze lotniska nie chcą podać kwoty umowy.

"Cena jest dla nas satysfakcjonująca. Teraz Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze będzie miało praktycznie 99,5 proc. terenu lotniska. To bardzo ważne, bo bez uregulowania kwestii gruntowych nie można prowadzić inwestycji" - zaznaczył Orzech. Jak dodał, w przyszłości teren ten ma zostać przeznaczony pod budowę nowej bazy cargo.

>>> Czytaj też: Nowy hangar za 26 mln zł będzie przyciągał nowych przewoźników do Pyrzowic

Zgodnie z planem generalnym lotniska, w Pyrzowicach zakładana jest m.in. budowa w najbliższych latach nowego terminalu cargo o powierzchni ok. 7 tys. m kw., w innej części lotniska niż obecny. W przyszłości wokół niego mogłoby powstać centrum logistyczne i przemysłowe, skomunikowane z lotniskiem i z budowaną w pobliżu autostradą A1, która będzie gotowa późną wiosną 2012 r.

Reklama

Plany te wpisują się w starania GTL oraz władz Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej o utworzenie w sąsiedztwie katowickiego lotniska portu podstrefy KSSE.

Równolegle z porządkowaniem sytuacji prawnej gruntów, na terenie Katowice Airport trwają prace przy wartej 81 mln zł budowie nowej płyty postojowej i modernizacji dróg kołowania samolotów. Wiosną 2012 r. do użytku zostanie oddany nowy hangar do obsługi technicznej samolotów, budowany kosztem ponad 26 mln zł.

>>> Czytaj też: Autostrada A1 od granicy z Czechami do Pyrzowic będzie gotowa w maju 2012

Rozpoczęła się też rozbudowa i modernizacja starego terminalu pasażerskiego, tzw. terminalu A z 1994 r. Za 11 mln zł zostanie on do maja 2012 r. powiększony o ok. 1 tys. m kw. - do 8,6 tys. m kw.

Ruch cargo w Pyrzowicach stale rośnie - w okresie styczeń - lipiec tego roku wyniósł 7007 ton, co daje wobec analogicznego okresu 2010 r. wzrost o 8,2 proc.