Do obrotu zostało wprowadzonych łącznie 3.973.600 akcji serii A, B, C, D, E i F.

W ramach oferty akcji s. F spółka pozyskała 3 mln zł.

Środki z emisji mają zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów w kolejnych lokalizacjach i umocnienie pozycji A.pl na rynku e-grocery. Spółka podała w komunikacie, że zamierza rozwijać się organicznie, ale także poprzez konsolidację rynku.

W październiku A.pl Internet kupiła sklep internetowy Fresh24.pl. W zamian spółka Fresh24.pl objęła 10,4 proc. akcji A.pl Internet, z tego 256.666 akcji serii F w ramach prowadzonej przez spółkę oferty prywatnej.

A.pl Internet pod marką A.pl prowadzi delikatesy internetowe o zasięgu krajowym. Delikatesy rozpoczęły działalność pod koniec 2008 r. na rynku warszawskim, a obecnie świadczą usługi również w Trójmieście, Krakowie, Katowicach wraz z miastami wchodzącymi w skład aglomeracji katowickiej, a także w Bydgoszczy, Olsztynie, Białymstoku, Szczecinie, Toruniu i Ostródzie. Plany spółki przewidują systematyczne poszerzanie zasięgu o kolejne lokalizacje.

W 2010 r. spółka nawiązała współpracę z notowaną na GPW Grupą Bomi, która została dostawcą produktów oraz akcjonariuszem A.pl Internet. Pakiet akcji A.pl Internet posiada także giełdowa spółka Action.(PAP)

gsu/ ana/ mki/