Oznacza to wzrost o 22 proc. wobec poprzedniego roku. "Dwadzieścia dwa procent wzrostu wydatków na reklamę online to wynik lepszy niż prognozy z początku roku. W zestawieniu z danymi nt. wydatków w innych mediach, widać, że internet jest obecnie motorem napędowym całej branży reklamowej w Polsce, która bez internetu, zamiast niewielkiego wzrostu zanotowałaby spadek" - powiedział prezes IAB Polska Piotr Kowalczyk, cytowany w raporcie.

IAB Polska podał, że w roku 2011 indeks rok-do-roku na tej samej bazie uczestników badania wyniósł 22 proc. W zeszłym roku do projektu dołączyły 3 nowe podmioty, zastępując wcześniejsze, które zniknęły z rynku bądź zrezygnowały z udziału w badaniu. Gdyby uwzględnić dynamikę rynku z uwzględnieniem nowych podmiotów, wzrost wynosi 23 proc.

Według podanych danych najważniejszym kanałem marketingowych jest nadal reklama graficzna z 41-proc. udziałem w rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: marketing w wyszukiwarkach (SEM – 33 proc.), ogłoszenia (17 proc.) oraz e-mail (7 proc.). IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku.