KDM Shipping planuje wyemitować 796.000 nowych akcji i pozyskać 25,8 mln zł brutto. Inwestorom instytucjonalnym zostanie zaoferowanych 729 475 akcji, zaś inwestorom indywidualnym 66 525 walorów.

Zgodnie z prospektem, cena maksymalna akcji wynosiła 36 zł, a oferta obejmowała 3,5 mln nowych akcji spółki, stanowiących do 35% jej kapitału. Spółka planowała pozyskać z oferty maksymalnie 36 mln USD.

"Choć pozyskujemy środki niższe niż zakładaliśmy, pozwolą nam one na rozpoczęcie procesu rozbudowy naszej floty, w celu wykorzystania bardzo dobrych perspektyw rozwoju branży transportu rzeczno-morskiego suchych towarów masowych w rejonie Morza Czarnego, Azowskiego i Śródziemnego, w którym działamy" - powiedział prezes rady dyrektorów Kostiantyn Molodkovets, cytowany w komunikacie.

Zapisy na akcje w transzy inwestorów indywidualnych trwały do 24 lipca. Proces budowania księgi popytu zaplanowano także na 19-24, zaś zapisy w transzy dla inwestorów instytucjonalnych - na 26-27 lipca.

Reklama

Przydział akcji zaplanowano na 27 lipca.

Pierwszy dzień notowań na GPW ustalono na 9 sierpnia 2012 r. lub "około tej daty".

Po zakończeniu oferty, akcje oferowane stanowić będą 10,9% kapitału zakładowego spółki. Doradcami spółki w procesie upublicznienia są: KBC Securities N.V. Odział w Polsce (główny menedżer oferty), Jaspen Capital Partners (współorganizator oferty), Baker & McKenzie oraz Dr. K. Chrysostomides & Co LLC (doradcy prawni głównego menedżera).

Audytorem spółki jest KPMG. Grupa KDM Shipping jest jednym z ukraińskich liderów branży żeglugi transportowej w regionie, w którym prowadzi działalność. Grupa dysponuje flotą składającą się z ośmiu masowców do rzeczno-morskiego transportu ładunków masowych, o łącznej nośności 25 206 ton. Dzięki płytkiemu zanurzeniu statki te mogą wpływać do głównych portów śródlądowych i morskich w rejonie Morza Czarnego i Azowskiego.

Grupa obsługuje także linię turystyczną na Dnieprze w rejonie Kijowa (za pomocą floty liczącej osiem pasażerskich statków rzecznych), oraz świadczy usługi napraw i remontów jednostek pływających we własnej stoczni remontowo-budowlanej znajdującej się w Chersoniu. Grupy posiada w także własne agencje w wybranych portach oraz własny dział załogowy, co przekłada się na efektywność kosztową i umożliwia grupie zachowanie przewagi konkurencyjnej.

Grupa transportuje towary przede wszystkim z portów Rosji i Ukrainy, do portów zlokalizowanych w Turcji, Gruzji, Włoszech, Grecji i Albanii. W 2011 roku Grupa przewiozła łącznie ok. 665 tys. ton towarów, w porównaniu z ok. 529 tys. ton w 2010 roku.

W 2011 roku Grupa zanotowała przychody na poziomie 29,2 mln USD, oraz zysk netto w wysokości 14,2 mln USD, w porównaniu do odpowiednio 13,9 mln USD i 5,1 mln USD rok wcześniej.