Światowa premiera nowego smartfona odbyła się 21 września. Firma Apple poinformowała, że w ciągu pierwszych trzech dni sprzedała ponad 5 mln urządzeń. Osiągnięto w ten sposób lepszy efekt rynkowy niż przy debiucie poprzedniego modelu iPhone 4 w październiku ubiegłego roku, choć analitycy rynku szacowali, że sprzedaż w tym okresie sięgnie nawet 8 mln. Od piątku można też kupić smartfona w oficjalnej dystrybucji w Polsce.

iPhone 5 nie stanowi przełomu technologicznego. Według krytyków niewiele różni się od poprzednich edycji, a w przeciwieństwie do nich nie ma również żadnej, wyróżniającej go nowości (takich jak nowatorski wówczas ekran dotykowy w pierwszym modelu czy wirtualny asystent Siri w modelu iPhone 4S). Nowy smartfon Apple'a ma po prostu szybszy procesor, lepszą kamerę, nieco większy wyświetlacz i lepiej wykonaną obudowę.

Miłośnicy telefonów firmy podkreślają jednak, że iPhone 5 to wciąż jeden z najładniejszych telefonów na rynku - wygodny, łatwy w obsłudze i jednocześnie oferujący dostęp do ponad 700 tys. aplikacji w internetowym sklepie.

>>> Czytaj też: Koniec legendy Apple? „iPhone to całkowita porażka”

Reklama