Tym razem akcje przedsiębiorstwa mają być wystawione na publiczny przetarg. Dotychczas resort skarbu próbował sprywatyzować PŻB w trybie negocjacji z oferentami.

Ministerstwo, tak jak dotychczas, chce sprzedać 9 mln 516 tys. 230 akcji spółki, co stanowi 94,64 proc. kapitału zakładowego PŻB. Każda akcja ma nominalną wartość 10 zł. Minimalna cena jej nabycia została ustalona na 4,90 zł, co daje 46 mln 629 tys. 527 zł za cały pakiet.

Na oferty resort skarbu czeka do 26 listopada br. do godziny. Wymogiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium wynoszącego 4 mln 662 tys. 952 zł i 70 gr.

PŻB eksploatuje obecnie trzy zbudowane w latach 80., ale później modernizowane promy - "Baltivia", "Scandinavia" i "Wawel" - które kursują między Polską a Szwecją.

Reklama

Ubiegły rok - jak podano na stronie MSP - spółka zakończyła stratą w wysokości 7,8 mln zł.

Próby prywatyzacji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA podejmowane są od końca lat 90. Zakupem akcji kołobrzeskiej firmy zainteresowany był duży duński przewoźnik promowy DFDS oraz wchodząca w skład przedsiębiorstwa państwowego Polska Żegluga Morska spółka Żegluga Polska.

Ostatnim oferentem, z którym zakup akcji PŻB negocjowało ministerstwo było konsorcjum Polen Line utworzone przez spółki Swedish House, Polen Ferries (Cyprus) Limited i Gustawa Myrsterna.

W maju br. z konsorcjum miała być podpisana umowa sprzedaży, do czego jednak nie doszło, gdyż oferent nie wpłacił pieniędzy. 4 października Ministerstwo Skarbu Państwa zamknęło procedurę prywatyzacyjną PŻB bez rozstrzygnięcia.