Porównywalnych danych nie podaje MasterCard. Z raportu firmy Polasik Research wynika, że w pierwszej połowie ubiegłego roku było łącznie 29,6 mln transakcji zbliżeniowych, na łączną kwotę 653,6 mln zł.
Przedstawiciele Visy szybki wzrost popularności transakcji zbliżeniowych tłumaczą głównie rosnącym nasyceniem rynku kartami bezstykowymi. Tych z logo Visy na koniec września ubiegłego roku było już 8 mln sztuk. Obecnie wraz z kartami MasterCardu bezstykowych plastików funkcjonuje ponad 13 mln sztuk.
Czynnikiem sprzyjającym wzrostowi liczby transakcji zbliżeniowych jest też rosnąca sieć akceptacji. W polskich sklepach i punktach usługowych jest już ponad 100 tys. terminali zdolnych do akceptacji płatności bez wkładania karty do urządzenia. Stanowią one ponad 30 proc. wszystkich działających terminali – to najwyższy odsetek w Europie.
Visa zapowiedziała wczoraj rychłe wdrożenie płatności mobilnych w oparciu o zintegrowanie karty bankowej z aparatem telefonicznym. – Prowadzimy zaawansowane prace z trzema polskimi bankami i dwoma operatorami komórkowymi – powiedziała Małgorzata O’Shaughnessy, wiceprezes Visa Europe. Tu Visa dała się wyprzedzić głównemu konkurentowi. Jesienią 2012 r. MasterCard uruchomił płatności NFC z kilkoma bankami, m.in. mBankiem, Polbankiem i Getin Noble Bankiem.
Reklama
754 mln tyle razy zapłaciliśmy w ubiegłym roku kartami Visa
70 mld zł taką wartość miały łącznie rachunki w sklepach zapłacone w zeszłym roku kartami z logo tej organizacji
500 mln tyle razy wypłaciliśmy pieniądze z bankomatu