Marża handlowa spółki w tym okresie osiągnęła poziom 43 proc., o 2 pkt proc. niższy niż w 2011 r.

W grudniu obroty Redanu wyniosły 55 mln zł (wzrost o 20% r/r), a marża handlowa spółki osiągnęła 44% (o 3 pkt proc. mniej r/r). Na wynik ten bardzo korzystny wpływ miała sprzedaż w segmencie modowym, w którym grudniowe obroty wzrosły o 33% r/r i wyniosły 27,5 mln zł. Szacunkowa marża handlowa brutto w tym okresie wyniosła 48%, co oznacza spadek o ponad 5 pkt proc. r/r.

Narastająco za dwanaście miesięcy 2012 r. sektor modowy Redanu osiągnął ze sprzedaży artykułów pod markami Top Secret, Troll i Drywash 213,2 mln zł przychodów (wzrost o 17% r/r). Marża handlowa w tym okresie spadła o 5 pkt proc. do 48%, podano także.

Powierzchnia handlowa sklepów w 2012 r. zwiększyła się o 15%. Na koniec grudnia 2012 r. sieć sprzedaży tego segmentu liczyła 230 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 36,1 tys. m2.

Reklama

Spółka poinformowała także, że w samym grudniu obroty sieci TextilMarket wzrosły o 10% r/r do 27,5 mln zł. Szacunkowa marża handlowa w tym miesiącu wynosiła blisko 39% i była niższa o 2 pkt proc. od marży z grudnia 2011 r.

Narastająco od stycznia do grudnia ub.r. segment dyskontowy odnotował łącznie 223,9 mln zł przychodów (wzrost o 14% r/r). Średnia marża handlowa w całym 2012 r. była na poziomie 39% i podobnie jak rok wcześniej.

Powierzchnia handlowa TextilMarket wzrosła w 2012 r. o 10% do 60,8 tys. m2. Na koniec grudnia na segment dyskontowy składało się 275 sklepów własnych.

Przychodzy Redanu z działalności w sektorze e-commerce w 2012 r. wyniosły nieco ponad 21,6 mln zł, co oznacza wzrost o 98,9% r/r, poinformowała spółka w komunikacie.

"Zakładamy kontynuowanie dynamicznego rozwoju e-commerce w kolejnych okresach. To najszybciej rozwijający się kanał sprzedaży naszej grupy, którego udział w łącznych przychodach systematycznie rośnie" - powiedział wiceprezes Bogusz Kruszyński, cytowany w komunikacie.

W pierwszych sześciu miesiącach 2012 r. sprzedaż Redanu w kanale e-commerce wzrosła o 88% r/r. Na podstawie wstępnych wyników całkowite przychody ze sprzedaży Redanu za 2012 r. wyniosły 437,1 mln zł, a marża handlowa osiągnęła poziom 43%.

Grupa Kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na GPW. W 2011 r. spółka odnotowała 380 mln zł skonsolidowanych przychodów.