Najtańszą ofertę, wartą 981,54 mln zł brutto, na kontynuację budowy autostrady A4 na odcinku od węzła Krzyż do węzła Dębica-Pustynia złożyło konsorcjum firm z Heilit+Woerner Budowlana jako liderem oraz Budimeksem jako partnerem, podał rzeszowski oddział GDDKiA.

Pozostałe oferty złożyły: Mota Engil Central Europe (1,26 mld zł brutto) oraz konsorcjum firm z Salini Polska jako liderem i Impregilo jako partnerem (1,27 mld zł brutto).

Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 1,13 mld zł brutto.

Wykonawca będzie miał 18 miesięcy na zrealizowanie zamówienia obejmującego "Kontynuację budowy autostrady A-4, Tarnów Rzeszów na odcinku od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia km 502+796,97 do około 537+550". Na odcinku o długości 34,8 km znajdą się m.in. dwa węzły, 5 mostów autostradowych i jedna estakada.

W lipcu ub.r. GDDKiA zerwała kontrakt z konsorcjum firm realizujących prace na tym odcinku A4 (SIAC Construction, PBG, APRIVIA i Hydrobudowa Polska) po tym jak wykonawca zażądał zwiększenia wartości kontraktu o 200 mln zł. Na dzień 30 czerwca 2012 r. zaawansowanie rzeczowe wyniosło 48%, natomiast upływ czasu 95 proc.