Oferta lepszych warunków lotu dla biznesmenów oraz dodatkowe usługi w portach lotniczych okazały się wówczas przebojem. Ich śladem poszła większość regularnych linii lotniczych na świecie.

W tym roku w sytuacji kryzysu, Skandynawowie postanowili zrezygnować od 9 czerwca, z tej usługi na liniach europejskich. Decyzja wynika z faktu, że coraz mniej firm chce płacić dodatkowe sumy za swych pracowników podróżujących na stosunkowo krótkich trasach naszego kontynentu. Miejsce zlikwidowanych przedziałów biznes zajmą normalnie rozstawione fotele i maszyny będą mogły zabierać więcej pasażerów.

>>> Czytaj też: Transgraniczna strefa lotnicza nad Polską budzi kontrowersje

Zapowiada się też wprowadzenie tylko dwóch cenowo różniących się biletów. Obok zwykłego będzie drugi, droższy oznaczony jako „Go Plus”. Jego posiadacz będzie mógł korzystać z dodatkowych usług w portach lotniczych takich jak wstęp do specjalnych saloników, ułatwienia w rezerwacji, zbieranie punktów lojalnościowych itp. Klasa biznes pozostanie natomiast na długich trasach międzykontynentalnych.

Reklama

Media skandynawskie zastanawiają się czy i tym razem inni lotniczy przewoźnicy pójdą ich wzorem.

>>> Czytaj też: Budzanowski: LOT będzie zrestrukturyzowany albo przestanie istnieć