Wartość kontraktu wyniosła 157,07 mln zł brutto.

Zamawiającym w imieniu miasta był Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Olsztynie. W postępowaniu przetargowym udział wzięło 2 oferentów. Druga oferta, warta 131,8 mln zł brutto, należała do konsorcjum Comsa Emte, Awbud oraz Mace Poland i została odrzucona przez zamawiającego z powodów formalnych. Na zrealizowanie zamówienia zamawiający zamierzał pierwotnie przeznaczyć kwotę 165,02 mln zł brutto.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, wykonanie robót budowlanych, dostawa urządzeń, montaż i uruchomienie Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Olsztynie oraz zaprojektowanie i budowa drogi dojazdowej do zakładu. W skład zakładu wejdzie m.in. segment demontażu odpadów wielkogabarytowych, segment recyklingu odpadów budowlanych oraz hala technologiczna mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych oraz przygotowania paliwa alternatywnego z tych odpadów.

Miasto informuje, że zasadniczym celem planowanej inwestycji jest rozwiązanie problemu gospodarki odpadami na terenie 37 gmin środkowej części województwa warmińsko-mazurskiego przez redukcję odpadów deponowanych na składowiskach w tym redukcji odpadów ulegających biodegradacji.

Reklama

Termin wykonania zamówienia określono na okres 24 miesięcy od daty rozpoczęcia. Kontrakty są elementem projektu "System zagospodarowania odpadów komunalnych w Olsztynie. Budowa Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość tego projektu wynosi powyżej 265 mln zł.